Deși cozile interminabile din Vama Giurgiu au devenit istorie odată cu aderarea României la Schengen, șoferii care vor să ajungă în țara vecină tot pierd mult timp pe drum. De astăzi, se circulă pe un singur fir, pentru că au început noi lucrări de reparații la „Podul Preteniei”, pe partea bulgară.
O altă oprire obligatorie este și la ghișeele unde trebuie achitată taxa de pod, pentru că plata nu poate fi făcută online.
„Podul Prieteniei”, reparat din nou
De la primele ore, muncitorii au blocat o parte din sensul de intrare in Romania a Podului Prieteniei.
Georgi Georgiev, PR al Administrației Regionale Ruse: „Aceasta nu este doar o reparație a asfaltului, ci o reconstrucție totală a podului. Realizăm panouri de beton noi, izolație de bază nouă, asfalt nou, de 10 cm grosime. Totul este nou. Marcaje noi pe pod, totul."
Cristi Popa, jurnalist Euronews: „Lucrările de modernizare de aici, de pe Podul Prieteniei, ar trebui să dureze până la jumătatea lunii mai. Atunci ar trebui să se încheie etapa a doua. Până atunci, se circulă pe un singur fir, iar autoritățile bulgare spun că timpii de așteptare sunt de aproape 7 minute."
Șoferii susțin că întârzierea provocată de aceste lucrări nu contează prea mult atâta timp cât au dispărut cozile interminabile care se făceau la graniță înainte de aderarea la spațiul Schengen.
Oficialii bulgari avertizează că, la sfârșitul lunii aprilie, timpii de traversare a podului vor putea depăși chiar și o jumătate de oră iar, uneori, circulația ar putea fi chiar complet blocată.
Georgi Georgiev, PR al Administrației Regionale Ruse: „Sper ca, pe viitor, chiar și în cele mai aglomerate perioade, traversarea podului să nu dureze mai mult de 20-30 de minute. Există posibilitatea să oprim traficul pe pod doar pentru câteva ore. Însă vom alege cel mai potrivit moment, atunci când traficul nu va fi atât de aglomerat."
Oficialii bulgari mai spun că fondurile necesare pentru lucrări sunt asigurate de stat.