Lucrările de pe Podul Grant ar trebui finalizate în luna martie, dar primarul Nicușor Dan avertizează că plățile din acest final de an ar putea fi amânate. De vină ar fi ultima Ordonanță de Urgență ce prevede reducerea cheltuielilor bugetare, se plânge edilul Capitalei. Acesta a inspectat șantierul, la două săptămâni după ce traficul a fost închis complet pe sensul spre centrul Capitalei. Între timp, șoferii se plâng de aglomerația apărută în zonă.
Primarul Capitalei, Nicușor Dan, spune că șantierul va fi gata după 1 martie 2024, însă recunoaște faptul că OUG privind reducerea cheltuielilor bugetare, adoptată recent de Guvern, ar putea încurca planurile Primăriei.
Nicușor Dan, primar București: Ordonanța spune că noi punem să plătim în lunile noiembrie și decembrie media lunilor ianuarie-septembrie. În ianuarie-septembrie nu s-a facturat pe această lucrare, doar 1 milion de lei în octombrie și urmează să vină o factură de 9 milioane de lei. Deci, noi neavând plăți făcute în ianuarie-septembrie, nu o să putem să plătim, conform Ordonanței, în noiembrie si decembrie. Banii sunt în cont.
Această ordonanță nu trebuia dată în forma în care a fost dată, fiindcă este o gravă ingerință a Naționalului în autonomia locală.
Marcel Boloș, ministrul finanțelor: Este de notorietate faptul că, în ultimele luni ale anului, nivelul cheltuielilor de funcționare, dar și cel privitor la investiții, mai ales cele care sunt finanțate din bugetul de stat și din bugetele locale, acestea înregistrează nivelul record de cheltuială.
Traficul din zonă a devenit infernal, după închiderea Podului de Grant pe sensul spre strada Turda
Șoferii nu au la dispoziție foarte multe rute ocolitoare. Cea mai apropiată alternativă ar fi Pasajul Basarab, unde se circulă bară de la bară, de când au apărut restricțiile pe Podul Grant.
Șofer: Un drum pe care îl făceam în 10-15 minute s-a transformat în 45 de minute.
Șofer: Infernal! Groaznic! Acum e ora care e, dar vă dați seama dimineața.
Șofer: De obicei e haotic. Am mai fost săptămâna trecută. Bine, cum se circulă în București, haotic.
În mod normal, cel puțin 20.000 de mașini traversau zilnic Podul Grant pe sensul spre Centrul Capitalei. Acești șoferi sunt nevoiți să folosească rute ocolitoare, cel puțin până în primăvara anului viitor. Consolidarea Podului Grant costă aproximativ 65 de milioane de lei.