Podul peste Dunăre de la Brăila intră în top cinci cele mai lungi poduri suspendate din Europa. În prezent, cel mai înalt pod european se află în Franța, iar cel mai lung, în Portugalia.
Cel mai lung pod din Europa este în Portugalia
Podul Vasco da Gama
Podul Vasco da Gama, în apropiere de Lisabona, are mai mult de 17 kilometri și a fost construit în mai puțin de doi ani. Cu o durată de viață de 120 de ani, el poate rezista la cutremure catastrofale și vânturi cu viteza de 250 de kilometri pe oră. În vremea construcției, din cauza lungimii, a fost nevoie să se ia în calcul sfericitatea Pământului pentru a așeza corect stâlpii de susținere.
Podul Øresund
Podul Øresund leagă Suedia de Danemarca și are în total 7,8 kilometri, în bună parte peste strâmtoarea cu același nume. Øresund este cel mai lung pod combinat din Europa, rutier și feroviar. Podul conectează rețelele rutiere și feroviare din Peninsula Scandinavă cu cele din Europa Centrală și de Vest. În plus, un cablu de date asigură legătura de internet între Europa Centrală și Suedia.
Viaductul Millau
Viaductul Millau, în sudul Franței, este un pod suspendat pe cabluri și a fost construit peste o vale în care mașinile erau nevoite să coboare, ceea ce provoca aglomerație, mai ales în perioada vacanțelor. Lungimea sa este de aproape doi kilometri și jumătate și din septembrie 2020 este cel mai înalt pod din lume, având o înălțime structurală de 336 de metri. Podul a fost clasat drept una dintre cele mai mari realizări inginerești ale timpurilor moderne și a primit Premiul pentru structură remarcabilă.
Podul 25 aprilie
Tot în Portugalia, și tot la Lisabona, se află podul 25 aprilie. Are o lungime totală de 2,2 kilometri și a fost construit acum aproape 60 de ani. Podul a apărut în mai multe filme, inclusiv în cele din seria James Bond. Pietonii nu au voie pe pod, dar anual este organizat un semi-maraton de pe malul sudic pe cel nordic.
Podul de la Brăila
Cu o lungime de 1974 de metri, podul este cel mai mare din România și al treilea pod suspendat ca dimensiune din Europa. Lucrările începute în decembrie 2018 costă în total 500 de milioane de euro și sunt acoperite din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Podul Noua Europă
Podul Noua Europă, peste Dunăre, unește România și Bulgaria, având o lungime totală de 1.971 de metri. Este un pod feroviar și rutier pe Dunăre, parte a coridorului paneuropean de transport care leagă orașul german Dresda de Istanbul din Turcia și Salonic din Grecia. Proiectul, amânat de mai multe ori, a fost însoțit de numeroase probleme și controverse. Principalul obstacol care a întârziat începerea lucrărilor au fost neînțelegerile între Bulgaria și România. Întâi, privind oportunitatea construirii podului, iar mai apoi privind locul unde să fie ridicat.
Podul Erasmus
Podul Erasmus, din Regatul Țărilor de Jos, cu o lungime totală de 802 metri, face legătura între nordul și sudul Rotterdamului. Podul poartă numele lui Desiderius Erasmus, marcant savant și umanist din perioada Renașterii. Podul este considerat principalul punct de reper din Rotterdam și face parte din stema oficială a orașului. La puțin timp după deschiderea din 1996, s-a descoperit că podul Erasmus ar fi sensibil la vânturi puternice, intrând în balans. Pentru a rezolva problema au fost montate amortizoare puternice.