La salonul auto de la Paris, Dacia prezintă noul model Bigster, un SUV compact, cu dimensiuni mai mari decât Duster, dar cu un stil asemănător.
Constructorul a anunțat noul model printr-un comunicat: „După cum a fost anunțat în ianuarie 2021, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia (marcă lider în segmentul B la nivel european), își va extinde gama de modele abordând segmentul superior, așa numitul segment C. Această ofensivă se materializează azi prin lansarea modelului Bigster, care aduce în segmentul C-SUV valorile recunoscute ale mărcii – Esențială dar Cool, Eco-Smart, Robustă și Outdoor. Noul model Dacia Bigster va fi produs în exclusivitate în uzina de la Mioveni".
Noua Dacia Bigster, prezentată la salonul auto de la Paris
Prețurile încep de la mai puțin de 25.000 de euro pentru versiunile de bază, în timp ce cele hibride pleacă de la 30.000 de euro.
- Dacia Bigster va fi prezentată la salonul auto de la Paris (14-20 octombrie 2024).
Bister va fi disponibil cu jante de 17, 18 și 19 inch, ceea ce înseamnă că va avea cele mai mari roți dintre toate modelele. Va exista și opțiunea unui plafon panoramic, din sticlă, lung de 120 de centimetri. Trapa acționată electric este prezentă în dotarea versiunii Extreme, iar unele modele pot fi echipate cu hayon acționat electric.
Toată gama e dotată, în serie, cu ecran multimedia de 10,1 inch și cu tablou de bord digital de 7 inch sau 10,1 inch (opțional). Sistemul audio este Arkamys 3D și are șase difuzoare pe versiunile de top, Journey și Extreme. Există chiar și o cotieră cu un compartiment refrigerant, iar scaunul șoferului este reglabil electric, dotare care, pe varianta Journey, este de serie.
Începând de la al doilea nivel de echipare, climatizarea este pe două zone pentru pasagerii din față.
Interesant este că Dacia s-a aliniat la trendul actual, așa că toate motorizările sunt electrificate. Până și motorul cu carburație mixtă (benzină/GPL) are un sistem mild-hybrid de 48 de volți, care dezvoltă 140 de cai putere.
Bigster este primul model din tot grupul Renault (Renault, Dacia, Nissan) care are o nouă motorizare Hybrid 155, adică o combinație între un motor termic de 1,8 litri (4 cilindri, 107 CP), unul electric de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune cu o baterie de 1,4 kWh.
Practic, tehnologia este la zi, iar dotările, la fel. Una dintre ele este Adaptive Cruise Control și este prezentă pe echipările de top, Journey și Extreme.
Față de Duster, micuțul motor de 1.2 TCe are cu 10 cai putere mai mult, adică 140. Tracțiunea integrală este oferită pe versiunea TCe 130, dar încă nu există transmisie automată în combinație cu tracțiunea integrală.
Dacia Bister se remarcă și prin spațiul interior, iar portbagajul are 667 litri. Constructorul nu a anunțat nimic despre o eventuală versiune cu șapte locuri.