Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

„Nimeni nu va aprecia” această știre: Fermieri triști și oameni de la țară pe care „nu-i salută nimeni”, generați de AI ca să păcălească internauții

Este suficient să aveți un cont pe o platformă de socializare și veți ști ce înseamnă „Nimeni nu va aprecia asta!”. Vorbim despre o serie de sute, poate chiar mii de imagini realizate cu aplicații AI și însoțite de texte menite să atragă atenția utilizatorilor, prin tot felul de mecanisme. Este un proces adesea condus de boți, ale căror cuvinte preferate par să fie: fermier, recoltă și... apreciere.

Fenomenul „Nimeni nu va aprecia”, realizat cu inteligența artificială

La o simplă accesare a platformelor de socializare, este aproape imposibil să nu dai și peste deja faimoasele imagini din seria: „Eu am făcut acest minunat lucru, dar nimeni nu va aprecia asta!”.

Șerban Alexandrescu, publicitar: „Dacă mai țineți minte, acum 20-25 de ani, pe e-mail erau Prinții Nigerieni. Sunt un prinț din Nigeria și aș vrea să-ți dau 100.000 de dolari, uneori, mai mult, 400.000, 500.000 de dolari, dar e o mică problemă... Prințul Nigerian a rămas inclusiv așa, ca expresie... Lumea știa la ce se referă, cumva, pentru că era la fel de ubicuu ca astea care se fac acum, copiii triști că nimeni nu-i apreciază.”

Astfel de fotografii, adesea false, realizate în cea mai mare parte cu ajutorul aplicațiilor AI (Inteligența Artificială) apar cu sutele. Toate au aceeași rețetă: afișează oameni cu fețe fericite sau triste, în situații puțin credibile și texte scrise greșit în limba română, dar repetate în cazul altor sute de fotografii. Cum ar fi, de exemplu, formularea: „Pe noi nu ne salută nimeni pentru că suntem de la țară”. Se face adesea apel la orice înseamnă viața simplă de țară, fermierul român prosper, dar la care, dacă te uiți, pare direct desprins dintr-un program AI.

Șerban Alexandrescu, publicitar: „Pozele alea sunt generate automat pe baza AI, fă-mi niște animale, pune, în general, un tânăr lângă ele, pentru că totul din estetica acestor imagini pute a AI. Ele așa sunt generate, și textele sunt generate așa, și modul lor de distribuție este unul automatizat. Deci, nu sunt milioane de oameni, sunt foarte puțini oameni, dar care acum au niște pârghii fantastic de eficiente în a produce și difuza în masă foarte multe lucruri de genul ăsta.”

Cele mai frecvente exprimări întâlnite în postările menite să atragă zeci de mii de reacții sau chiar sute de mii sunt cele care conțin, discret, nostalgia față de vremurile de altădată. Sau apelul la reacție în fața unui așa numit moment în familie: „Nici măcar un salut, doar pentru că lucrăm la câmp!”.

Alida Mocanu, jurnalistă Euronews: „Cele mai multe dintre aceste mesaje însoțite de imagini fac apel la ideea de familie, de tradiție și de religie. Cu cât mesajele provoacă emoții mai puternice (compasiune, tristețe sau chiar nostalgie a trecutului istoric), cu atât mai mult crește nivelul de implicare. Astfel, se formează o audiență fidelă.”

Șerban Alexandrescu, publicitar: „Dacă cineva vrea să cumpere 100.000 de fraieri, tu ai să îi dai un pachet de 100.000 de fraieri. Vrea 200.000 de fraieri, tu poate că ai să îi dai 200.000 de fraieri. Cum sunt chestiile alea cu dă click pe fiecare bicicletă ca să demonstrezi că ești om, ăsta este clickează o singură dată ca să demonstrezi că ești fraier. E o unealtă care bănuiesc că funcționează binișor, e un fel de sită pentru creduli. Ce trece cumva prin sita asta sunt niște oameni care sunt, fie creduli, fie au o structură sufletească care îți va permite să faci lucruri cu ei mai departe.”

Un alt instrument al acestor pagini este apelul la cuvinte care să înduioșeze, prin negație constantă: „Nimeni nu apreciază”, „Nimeni nu ne salută”, „Nimeni nu se bucură pentru noi”.

Șerban Alexandrescu, publicitar: „Eh, nimeni! Eu pot să fiu ăsta. Poate că asta este foarte interesant pentru cumpărători, să zic așa, deci un fraier contrarian - Eu nu consider că asta este o ipoteză tâmpită. Deci, asta s-ar putea să fie un indiciu bun despre felul special de fraieri care este căutat cu acest truc, fraierul pe contră.”

Este dificil de apreciat numărul oricum mare al paginilor care viralizează aceste imagini. Cert este că am dat și la televizor, și pe site acest material și nimeni nu va aprecia asta.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE