Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Nicușor Dan vrea să nu mai fie locuri de parcare gratuite în centrul Bucureștiului. ”Nu am mers mult mai repede cu această taxare”

Primarul general Nicușor Dan a declarat că își reproșează ca în primul mandat nu a reușit să ia măsuri pentru ca ”să nu mai avem locuri de parcare gratuite” în toată zona din interiorul inelului central din București. Edilul Capitalei a dat vina pe Poliția locală, o instituție care acționează cu ”o încetineală foarte mare”, dar asupra căreia va exista ”presiune” din partea sa.

Invitat în emisiunea ”Vocile care contează” de la Euronews România, Nicușor Dan a fost întrebat despre promisiunea făcută în campania electorală pentru primul mandat, potrivit căreia ar rezolva problema traficului ca șoferii să poată ajunge din orice cartier al orașului în 25 de minute în centrul Capitalei.

”În primul rând, trebuie să limităm acele fenomene care produc trafic și cred că planul urbanistic general va limita. După asta, bineînțeles, respectarea lui și referendumul despre care vorbeam ..cine controlează ce autorizații dau primarii de sector.

Nu există soluții miraculoase. Trebuie să ducem oamenii către transportul public. Eu pariez pe tramvai, adică 50 de kilometri modernizați înseamnă viteză sporită, că autobuzele pe bucățile comune vor putea intra acolo. 250 de tramvaie noi înseamnă că în sfârșit vom avea uniform aer condiționat în tramvaie, deci va fi o invitație pentru oameni de a folosi transportul public.

Semaforizarea inteligentă ne va ajuta și va fi implementată în cei patru ani. De asemenea, autostrada de centură care nu e la noi, ne va ajuta”, a declarat primarul general, la Euronews România.

De asemena, Nicușor Dan a recunoscut că nu va putea termina lucrările la drumurile radiale spre centura Capitalei în patru ani, dar ”le vom începe cel puțin”.

”Probabil că nu o să terminăm în patru ani radialele până la autostrada de centură, dar le vom începe cel puțin și poate că vom termina.

Sunt în parteneriat și cu Consiliul Județean Ilfov. Să vedem dacă o să avem finanțare pentru ele din fonduri europene structurale, exercițiul 2021-2027. Sper să avem o îmbunătățire”, a mai spus edilul Capitalei.

De ce Nicușor Dan vrea să nu mai existe parcare gratuită în centrul orașului

”Unul dintre reproșurile pe care mi le fac este că nu am mers mult mai repede cu această taxare (a parcării, n.red). Aș fi vrut ca la sfârșitul acestui mandat toată zona din interiorul inelului central, tot interiorul inelului central, să nu mai avem locuri de parcare gratuite”, a explicat el.

Nicușor Dan a afirmat că o parte dintre atribuțiile privind parcările îi revin viceprimarului Stelian Bujduveanu, dar a recunoscut că este și eșecul său pentru că Poliția locală este în subordinea sa.

”Este eșecul meu, pentru că (...) și Poliția locală îmi este subordonată și mie.

Încă nu funcționează această instituție cum vrem noi, independent unii de alții. Că atunci când primarul nu se implică, lucrurile nu au viteza pe care ni-o dorim. A început să lucrez puțin mai repede, am socotit că de 2,5 ori mai repede decât în mandatul anterior, dar e viteza pe care o avem trebuie să o avem e mult mai mare decât cea pe care o avem acum”, a mai spus Nicușor Dan.

Nicușor Dan: Va exista presiune de la primar asupra Poliției locale

”Avem în momentul de față 20.000 de parcări cu plată cu linie albastră și mai avem încă 20.000 care sunt deja proiectate. Trebuie să existe o coordonare între compania care pune asta și Poliția locală. Poliția locală să se ducă cu două săptămâni înainte, să informeze că vor apărea liniile albastre, să vă ridicați mașina.

Poliția locală a făcut asta cu o încetineală foarte mare. E un mic management, dar dacă nu a existat presiune de la primar nu s-a întâmplat.

Va exista presiune de la primar. L-am schimbat de trei ori până acum pe șeful Poliției Locale pentru că prefectul atacă dispoziția, se întoarce cel vechi, iar îl numesc”, a afirmat Nicușor Dan.

Nicușor Dan dă vina pe CFR pentru că nu a realizat trenul metropolitan promis în primul mandat

De asemenea, NIcușor Dan a fost întrebat despre liniile de tren metropolitan pe care le-a promis în primul mandat, un proiect despre care a recunoscut că nu a avut suficient informații. Edilul Capitalei a menționat că infrastructura feroviară este gestionată de CFR, iar modernizarea centurii feroviare din jurul Bucureștiului înseamnă o investiție mare.

”Dacă noi, municipiul București, am avea bugetul, toate aceste impozite pe care bucureștenii le plătesc, ne-am duce la CFR și am spune: dați-ne studiul vostru de fezabilitate și ne ocupăm noi să refacem rețeaua. E ceva de ordinul 10-15 milioane de euro pe kilometru. Ar fi niște bani pe care ni i-am permite pentru că ei ar ajuta foarte mult la transportul public în zona București-Ilfov.

În situația financiară actuală, nu putem decât să așteptăm CFR-ul să își finalizeze studiul de fezabilitate, după care să găsească niște bani cu care să facă centura feroviară a Bucureștiului, pe care ulterior noi să o folosim prin mijloacele de transport pe care le să le închiriem.

Avem o situație financiară foarte bună, numai că există o lege a plafoanelor care ne permite să ne împrumutăm dacă nu e o confinanțare de la fonduri europene. Ne permite să ne împrumutăm 150 de milioane de lei pe an, ceea ce este total insuficient”, a concluzionat Nicușor Dan.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE