Netflix, una din cele mai populare platforme de streaming video din lume, a micșorat prețul abonamentului de bază (planul Basic) în România. Astfel, utilizatorii care au ales acest plan nu vor mai plăti 7,99 euro, ci 4,99 euro lunar.
Noul preț al abonamentului a fost deja afișat pe Netflix. Prețurile pentru celelalte două tipuri de abonamente rămân neschimbate: 9,99 euro pentru planul Standard și 11,99 euro pentru planul Premium.
Planul Basic ofertă utilizatorilor posibilitatea de a urmări filmele și serialele pe un singur dispozitiv (nu se pot conecta două sau mai multe simultan), la calitate HD. De asemenea, pot fi descărcate filme și seriale pe un singur dispozitiv (nu se pot conecta două sau mai multe simultan), pentru a putea fi urmărite fără conexiune la internet.
Ascensiunea Netflix, la început un serviciu de închiriere de DVD-uri
Netlfix a fost creat în anul 1997 de Reed Hastings și Marc Randolph. Funcționând în întregime online, Netflix a oferit la început clienților o schemă de închiriere de DVD-uri cu plată.
În 1999, au trecut la o ofertă de abonament lunar. Numărul de abonamente a crescut rapid, iar în 2003 compania a intrat pe profit. Până în 2005, compania trimitea un milion de DVD-uri în fiecare zi.
Una dintre cele mai mari inovații pentru Netflix a fost crearea unui sistem algoritmic de „listă de așteptare” pentru a recomanda următoarele DVD-uri pe care un client ar trebui să le închirieze.
Cinematch a fost lansat în 2000 și a fost dezvoltat în continuare datorită premiului Netflix de 1 milion de dolari din 2006, acordat oricui ar fi putut găsi un algoritm mai bun. De atunci, recomandările algoritmice au fost esențiale pentru succesul Netflix.
Văzând popularitatea tot mai mare a YouTube, Hastings a împins Netflix să se orienteze către propriul serviciu de streaming video. În 2007, Netflix și-a lansat platforma de video la cerere și a luat naștere versiunea de Netflix pe care o cunoaștem astăzi.
Fluxurile Netflix au depășit livrările de DVD-uri în 2009, în condițiile în care compania s-a îndepărtat de acest mediu, privind spre viitor.
Viteza cu care Netflix a devenit parte a noului model de streaming al televiziunii se datorează sumei uriașe de bani pe care a fost dispusă să o investească rapid în această afacere.
În 2010, Netflix a acceptat un contract pe cinci ani, în valoare de 1 miliard de dolari, pentru a difuza în streaming filme de la marile studiouri Paramount, Lionsgate și Metro-Goldwyn-Mayer. Cumpărarea drepturilor pentru seriale precum „Breaking Bad" a făcut ca acestea să explodeze în audiență. Parteneriatele cu producătorii de televiziune pentru a include butoane Netflix pe telecomenzi i-au integrat și mai mult pe piață.
În 2013, și-au extins serviciile în Europa. În această perioadă, compania a început să investească în crearea propriilor programe originale.
În timp ce alte companii investeau în servicii de streaming, aceasta a fost prima dată când una dintre ele devenea un studio de sine stătător.
Primele mari succese autoproduse de Netflix au fost serialele TV originale „House of Cards" și „Orange is the New Black" în 2013. Sub conducerea lui Hastings, investițiile în programe originale au crescut vertiginos de acolo.
În 2017, compania a anunțat intenția de a investi 8 miliarde de dolari în conținut original pentru 2018, cu obiectivul ca jumătate din conținutul serviciului să fie produs de Netflix.
Cu această investiție masivă, emisiuni uriașe precum „Stranger Things", „Black Mirror", "The Crown" și „Formula 1: Drive to Survive” au fost create.