După o încercare nereușită, soldată cu un scandal imens, stațiunea Mamaia își caută din nou logo și slogan. Se va întâmpla printr-un concurs la care s-au înscris deja peste 80 de agenții de design și freelanceri. Competiția se va încheia la primăvară, iar câștigătorul va fi premiat cu 5 mii de euro.
Autoritățile din turism speră ca odată cu noul brand să înceapă o promovare intensă în țară și în străinătate, pentru ca Mamaia să revină în topul preferințelor turiștilor. E nevoie însă de multe investiții, dar și de evenimente care să le ofere turiștilor o vacanță reușită.
Acesta a fost sloganul lansat astă vară de Organizația de Management al Destinației Mamaia, Constanța. A fost însoțit de un logo ce prezenta însă elemente identice cu cel al unui complex rezidențial din Spania. Scandalul iscat pe acest subiect a dus la retragerea imaginii, așa că, acum, autoritățile din turism caută un nou brand, care să revitalizeze stațiunea și să o promoveze în țară și în străinătate.
George Măndilă – președinte OMD Constanța: Un logo nu ne-ar aduce neapărat mai mulți turiști, dar un logo spune cine suntem printr-un mesaj simplu, un element grafic și un slogan, cu alte cuvinte, într-o combinație de culori și o combinație de imagine. Spune multe despre Mamaia.
5 mii de euro au fost puși în joc pentru cel mai bun element de design, însoțit de un slogan
Mihai Bârsan - Expert marketing: Avem ambiția să facem un logo care să treacă testul timpului, să supraviețuiască mai multor cicluri de strategie, de campanii individuale, chiar și de manageri de destinație. Dacă ne uităm la exemplele cu alte logouri celebre din lume vedem că au supraviețuit destul de bine și asta e și ambiția noastră, peste 100 de ani logoul să fie la fel de tânăr ca și acum.
22 de agenții de design, publicitate şi 64 de freelanceri s-au înscris în concursul de soluții creative lansat de Organizația de Management al Destinației Mamaia, Constanța. În următoarea perioadă, juriul va stabili cei 10 prefinalişti, iar, până în luna martie, publicul își va putea alege favoritul cu un vot pe site-ul concursului www.concurslogomamaia.ro. Experții în turism cred însă că e nevoie de mult mai mult decât un logo pentru revitalizarea stațiunii.
Cristian Bărhălescu - vicepreședinte ANAT SUD EST: Mamaia poate să revină, dar doar cu o strategie și specialiști în marketing și bani alocați așa cum trebuie pentru o promovare corectă și coerentă a stațiunii, astfel încât să reușim să ridicăm vânzările, să le oferim turiștilor ceva de făcut în stațiune, pentru că altfel, plajă, soare și un loc de cazare găsesc și în stațiunile din sud sau pe la vecini.
Hotelierii și administratorii plajelor recunosc că sezonul turistic la Mamaia s-a redus la doar câteva săptămâni pe an, iar evenimentele și concertele sunt cele care fac diferența.
Răzvan Chițan - administrator plajă Mamaia: Nu cred că avem suficiente atracții, adică ar trebui făcute concerte tot mai des, avem două scene foarte frumoase, când sunt concerte, cum a fost vara trecută, au fost câteva când a fost stațiunea plină, în rest, s-a micșorat sezonul de la două luni, cât aveam înainte, la 3-4 săptămâni, o lună maximum.
Conform cifrelor furnizate de agențiile de turism, anul trecut 450.000 de turiști au ales destinația de vacanță Mamaia, cu aproximativ 20% mai puțini decât în 2019, spre exemplu.
În ultimii ani, stațiunea Mamaia nu s-a mai aflat în topul preferințelor turiștilor, poate și din cauza faptului că obiective turistice importante, precum pasarela din centrul stațiunii, au fost lăsate de izbeliște.
Hotelierii și administratorii plajelor speră ca odată cu noul logo și noul slogan, dar și cu investiții masive și o promovare mai puternică, lucrurile se vor schimba în bine, în următorii ani.