În Japonia, replicile din plastic ale produselor alimentare reprezintă o industrie de milioane de dolari, însă falsele tarte cu ouă ale unei brutării s-au dovedi atât de realiste încât cinci dintre ele au fost vândute clienţilor din greşeală, informează AFP, citată de Agerpres.
Soluția găsită de magazin pentru a nu repeta greșeala
Aceste replici din plastic, cunoscute sub numele de „shokuhin sampuru”, sunt realizate cu deosebită grijă pentru a reprezenta cât mai realist posibil alimentele, fie că este vorba de picăturile de pe o halbă de bere sau de suprafaţa strălucitoare a unui bol de ramen.
Însă, câteva replici din plastic de la Andrew's Egg Tart, cu sediul în Osaka, au fost atât de convingătoare încât nici măcar personalul magazinului nu a putut face diferenţa şi, fără să vrea, a vândut sâmbătă cinci bucăți la un stand de lângă o gară din Tottori, în vestul Japoniei, către doi clienţi.
„Ne pare foarte rău că am vândut aceste eşantioane din greşeală”, a declarat miercuri pentru AFP un reprezentant al magazinului.
Un angajat şi-a dat seama de greşeală la scurt timp după vânzare, iar clienţii au returnat falsele plăcinte la stand, înainte de a lua o primă îmbucătură, potenţial dureroasă.
Pentru a evita alte incidente, magazinul va folosi autocolante pentru a distinge plăcintele adevărate de deserturile din plastic.