Îndrăgostiții din România au plătit cu 30% mai mult, comparativ cu 2022, pentru darurile oferite de ziua iubirii. Comercianții nu s-au plâns însă de lipsa vânzărilor, pentru că tinerii nu s-au lăsat speriați de scumpiri. Conform tradiției, de Valentine’s Day, cuplurile din toată lumea își fac cadouri, ies la restaurant sau pur și simplu petrec timpul împreună.
Flori, ciocolată și multe inimioare. Așa poate fi descrisă cel mai bine Ziua Îndrăgostiților. Centrele comerciale, parcurile și restaurantele au fost pline de cupluri care au sărbătorit iubirea. Anul acesta, însă, distracția a costat mult mai mult, având în vedere că cele mai multe produse aflate pe piață s-au scumpit constant ân ultimele luni.
Cumpărător: „Un 30%, cu siguranță, a crescut față de anii trecuți, dar o dată e Ziua Îndrăgostiților.”
Cumpărător: „Ne-am dăruit lucruri obișnuite, nimic wow, flori, ciocolată.”.
Cumpărător: „Nu ne-am făcut neapărat un buget, am încercat să ne facem noi înșine cadourile. Ne-am dăruit un tablou și o cutie de bijuterii.”
Îndrăgostiții se așteptau să plătească mai mult pentru atențiile de Valentine's Day. Zahărul, untul, ouăle și uleiul, alimentele care stau la baza dulciurilor, s-au scumpit cel mai mult, potrivit ultimelor date venite de la Institutul Național de Statistică.