Biserica Ortodoxă Română a realizat că, pentru a ajunge mai rapid și mai aproape de lume, are nevoie și de o ancorare mai bună în viața de zi cu zi a oamenilor, mai ales în ceea ce privește mediul online sau rețelele de socializare. Astfel, Patriarhia Română a lansat aplicația mobilă „Calendarul Ortodox”, disponibilă gratuit atât pentru telefoane care operează Android, cât și pentru cele cu iOS, în Google Play, dar și în App Store.
Patriarhia lansează aplicația Calendarul Ortodox
Patriarhia precizează că, prin această aplicație, vrea să sprijine populația în ceea ce privește informațiile despre „sărbătorile religioase, viețile sfinților, rânduielile și particularitățile liturgice ale fiecărei zile”.
Toate cele prezente în aplicație sunt aprobate de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe Române, după cum susține Patriarhia, care mai spune că, pe viitor, „aplicația va integra textele și icoanele din structura Sinaxarului Sinodal al Bisericii Ortodoxe Române.”
Aplicația va fi dinamică și se va dezvolta continuu, cu noi funcții, precum widgeturi, liste cu rugăciuni sau chiar vizionarea sau ascultarea slujbelor de la Catedrala Patriarhală.
Aplicația „Calendarul Ortodox” nu este singura pe care o are Biserica Ordodoxă. Prima a fost lansată tocmai în octombrie 2016. A fost de fapt o aplicație de știri religioase din România, Basilica.ro, cu informații despre activitatea Bisericii Ortodoxe atât din România, cât și din diaspora.
Printre alte aplicații existente, mai sunt „Lumea Ortodoxiei”, „Biblia” sau „Acatistier”. Prin ultima dintre ele, există posibilitatea de a da acatiste și online, fără ca persoana respectivă să meargă fizic la Biserică.
Scopul Bisericii Ortodoxe este de a merge mai hotărât pe acest drum al procesului de digitalizare, cu scopul de a facilita accesul oamenilor la serviciile religioase, chiar și accesul persoanelor mai în vârstă sau celor care au un grad de mobilitate mai scăzut. Totodată, Biserică țintește și publicul tânăr, care petrece din ce în ce mai mult timp în mediul online.
Biserica susține că a făcut și studii pentru a vedea fezabilitatea investirii într-un astfel de domeniu. Iar rezultatele arată că aproximativ 40% din respondenți preferă să participe la slujbe online în loc de cele fizice, conform ai24știri.ro.
Nu doar Biserica Ortodoxă Română are aplicații online. De exemplu, Biserica Ortodoxă Sârbă are are cel puțin o aplicație.