Restaurante, cafenele, pub-uri sau fast-food-uri. Românii scot din buzunare mai mulți bani anul acesta pentru ieșirile în oraș. Cheltuielile pentru 2022 ar putea fi mai mari cu peste 30% decât în 2021, depăşind 7,5 miliarde de euro, un record absolut pentru industria de servicii alimentare, arată un studiu lansat de Hospitality Culture Institute.
"Piaţa de servicii alimentare din România va depăşi în acest an toate aşteptările, cu vânzări totale de peste 7,5 miliarde de euro, record absolut pentru această industrie. Practic, foodservice devine sectorul cel mai atractiv pentru investiţii, care se confruntă însă şi cu două mari probleme: slaba digitalizare şi lipsa de personal", a arătat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.
Cât costa o masă la restaurant
Circa 9% dintre românii care ies în oraş cheltuie mai mult de 100 de lei de persoană pe o masă la restaurant, mai arată sursa citată.
"Încă de la prima ediţie a cercetării urmărim evoluţia bonului de cumpărături. Dacă în 2019 doar 2% dintre români cheltuiau mai mult de 100 de lei pentru masa în oraş, în acest an estimăm că procentul va ajunge la 9%. O altă direcţie la care ne uităm cu atenţie în studiul nostru este reprezentată de obiceiurile de consum ale românilor. Spre exemplu, ştim că în pandemie, comanda de mâncare a câştigat rapid cotă de piaţă. Vedem însă că şi în acest an, chiar dacă restricţiile de funcţionare a unităţilor HoReCa au fost eliminate, sectorul de food delivery şi-a păstrat supremaţia", adaugă Florin Maxim, citat de Agerpres.
Hospitality Culture Research reuneşte lideri din ospitalitate, profesionişti din diverse industrii. Cercetarea se află la a şasea ediţie și extrage date relevante atât prin metode cantitative cât şi calitative, fiind analizată industria de servicii alimentare, obiceiurile de consum ale românilor şi trendurile din piaţa de sitting, delivery dar şi retail (raioane gastro).