Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UPDATE Curse TAROM anulate și piloți „inapți de zbor”, pe Otopeni. Pilot: Am avut indigestie. E a zecea oară când ni se servesc platouri expirate

Purtătorul de cuvânt al TAROM a precizat la Euronews că peste 2000 de pasageri au de suferit din cauza curselor anulate. Mulți dintre ei sunt în aeroport și așteaptă găsirea unor soluții. Compania TAROM a anunțat că mai multe curse către destinații naționale și internaționale, care au fost programate în această dimineață, au fost anulate.

08/07/2024 , 21:52

Reacția piloților TAROM:

Cezar Osiceanu a atras atenția asupra problemelor grave din aviația românească, subliniind că standardele de calitate și siguranță sunt adesea neglijate.

”Am suferit o indigestie datorată platoului servit la bord. Este a zecea oară când se întâmplă această situație, este cunoscută pentru că sunt sute de rapoarte cu privire la calitatea și modul de păstrare a acestor platouri, care e obligatoriu.

Anul trecut, compania respectivă a fost amendată de ANSVSA pentru că a vrut să omoare, cu ghilimelele de rigoare, personalul din ziua respectivă cu platourile expirate. Fiecare pilot folosește acea prevedere a Codului Aerian în funcție de ce problemă consideră el că îl face indisponibil să zboare.

Acum trebuie să înțelegem că aceste probleme pot fi de natură a siguranță a zborului, de a dotărilor, pentru că noi spre exemplu nu mai avem căști folosibile, sunt cu defecte.

Casca trebuie folosită sub nivel 100, atât în urcare cât și în coborâre, dacă nu ai cască poți vorbi la microfon dar îți ocupă una dintre mâini. Mai avem o altă problemă, gândiți-vă că siguranța zborului e dată și de programul piloților.

În România e Codul Muncii, care spune că sunt cinci zile consecutive muncitoare cu două zile libere, ori noi din anul 2000 și până acum am fost forțați să zburăm 6-7-8 zile consecutive, ce trebui să reținem este că în situația în care un pilot a suferit un accident și e în afara celor cinci zile consecutive, atunci el e pasibil și penal și civil de prevederile legii”, a declarat Cezar Osiceanu

08/07/2024 , 13:44

Purtătorul de cuvânt al TAROM: Urmează discuții pentru găsirea soluțiilor

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al TAROM, a precizat în direct la Euronews România că urmează să aibă loc întâlniri între reprezentanții companiei TAROM și minister.

Alexandru Anghel, purtătorul de cuvânt al TAROM: „Urmează să aibă loc aceste întâlniri de lucru la nivel de consiliu, la nivel de companie, la nivel de minister, pentru soluții, pentru reluarea zborurilor în mod regulat. Soluții - în primul rând, pentru pasageri, pentru că o parte din ei sunt în continuare în aeroport și se încearcă găsirea de soluții prin rerutare sau reprogramare sau acomodarea lor, în funcție de caz, pentru că fiecare are o situație individuală (...). Este un volum foarte mare. În total, vorbim de mai mult de 2000 de pasageri, din care o parte sunt în aeroport. Încă de aseară primele zboruri au fost anulate, undeva între ora 00:00 și 01.00.

Acum e un volum foarte mare de pasageri care trebuie gestionat și pentru toți dintre ei trebuie găsite soluții. Mai întâi și mai întâi, să vedem, după aceste întâlniri de lucru, unde mergem cu reluarea zborurilor. E prea devreme să vă spun asta acum (când ar putea fi pasagerii rerutați n.r.), urmează aceste ședințe de lucru, poate în această după amiază vom avea primele rezultate”, a declarat acesta într-o intervenție la Euronews.

Ce înseamnă că piloții sunt „inapți de zbor”

„Această încadrare - inapți de zbor - este o încadrare care face parte din reglementarea domeniului. Un pilot o poate invoca oricând crede că există o situație sau un context care îl impiedică să-și îndeplinească sarcina responsabil și în siguranță, să zicem așa. Acum, motivele pot fi diverse. Poate fi de la o stare fizică nepotrivită, o migrenă puternică, până la stări de stres, efectele unor medicamente dacă urmează vreun tratament sau orice alt motiv, bineînțeles. Eu v-am listat niște motive. Fiecare dintre a invocat în funcție de situația lui, dar nu știu să spun acum individual cum a motivat fiecare”, a mai precizat reprezentantul companiei de zbor, Alexandru Anghel.

„Practic, nu există o notificare de grevă sau vreo situație similară din partea angajaților. Deci nu putem vorbi acum despre o astfel de situație”, a mai adăugat acesta.

Știrea inițială:

Haos pe Otopeni. Lista curselor TAROM anulate, după ce mai mulți piloți nu au mai venit la muncă. Cursele anulate până la ora 10:00

  • ROT101/2 Otopeni -Cairo- Otopeni,
  • ROT167/8 Otopeni -Beirut- Otopeni,
  • ROT187/8 Otopeni -Amman-Otopeni,
  • ROT701/2 Otopeni – Iași-Otopeni,
  • ROT621/2 – Otopeni – Oradea-Otopeni,
  • ROT261/2 – Otopeni – Istanbul-Otopeni,
  • ROT231/2 – Otopeni – Budapesta-Otopeni,
  • ROT 301/2 – Otopeni – Frankfurt-Otopeni,
  • ROT361/2 – Otopeni – Amsterdam – Otopeni,
  • ROT 381/2 – Otopeni – Paris-Otopeni.

Motivul invocat este indisponibilitatea temporară a membrilor echipajului de zbor, mai exact un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat "inapt de zbor".

"Compania TAROM anunță anularea a zece curse din data de 8 iulie 2024, din cauza indisponibilității temporare a membrilor echipajului de zbor. În conformitate cu reglementările internaționale de aviație și politicile interne stricte privind siguranța zborurilor, fiecare dintre cursele respective a fost anulată deoarece un membru din echipajul fiecărei aeronave s-a declarat inapt de zbor. Deciziile individuale ale piloților au fost luate în conformitate cu reglementările în vigoare, pentru a asigura securitatea și confortul pasagerilor și a echipajului", se spune într-un comunicat de presă al companiei.

Reacția lui Grindeanu

În replică, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu cere TAROM "să ia urgent măsuri".

"Am solicitat managementului companiei TAROM să ia urgent măsuri pentru situația actuală!Echipa managerială, selecționată în baza prevederilor Ordonanței privind managementul corporativ, are toate pârghiile legale să ia decizii administrative necesare pentru evitarea unor astfel de blocaje și pentru a preveni repetarea lor!De aceea, echipa managerială trebuie să vină urgent cu un plan eficient de restructurare, prin care să asigure capacitatea operativă a companiei TAROM.Accentul trebuie pus pe asigurarea personalului navigant și nu pe menținerea în schemă a unor persoane care nu au o contribuție la buna funcționare a TAROM!Aștept o comunicare publică aplicată și detaliată a Directorului General al TAROM prin care să anunțe soluțiile identificate!", a scris el pe Facebook.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE