Profesorii ar putea avea în curând un ghid prin care vor fi sfătuiți cum să își structureze materia astfel încât elevul să nu mai fie încărcat cu teme foarte multe.
Măsura ar putea fi luată și în contextul în care cei mici ajung să dea și peste trei teste în aceeași săptămână.
Ministrul Educației a explicat, în exclusivitate, la Euronews, modul în care aceste ”manuale ale profesorilor” ar putea funcționa.
”O să fiu foarte directă. În mod firesc, fiecare profesor își dorește ca elevii să performeze la disciplina pe care ea sau el o dă. Însă este la fel de normal ca să existe un dialog în cancelarie și profesorii care predau la o anumită clasă să-și regleze un pic volumul de teme dat copiilor în funcție de încărcarea lor din săptămâna respectivă și de posibilitățile pe care le au. Dacă ai deja test la trei materii, poate nu mai dai la încă trei, în săptămâna respectivă.
Această comunicare trebuie supervizată și organizată de către conducerea școlilor. Deci, aici văd un rol al directorilor de școală mult mai proeminent și nu astea sigura. Lucrurile astea, nu, nu ajung într-o extremă că asta reclamă părinții atunci când copiii au o cantitate de teme mult prea mare pentru timpul pe care îl pot petrece. În acest sens, iar aici putem vorbi despre nevoia de formare, inclusiv a directorilor de școli. Și aici avem deja programe în minte unde să dezvoltăm aceste abilități. Avem și in planul național de redresare și reziliență o serie întreagă de elemente care ne permit să facem o regândire a guvernanței și o formare a directorilor și a inspectorilor.
Există țări unde, pe lângă manualul elevului, există un manual al profesorului. Și noi în România, avem, ne propunem asta. Acum avem o reorganizare și vom avea un Centru Național de Curriclum și evaluare, care atunci când va face în viitor proiectarea de materiale didactice, adică manuale. Ne dorim să avem un pachet integrat cu manualul profesorului și auxiliarul pentru elevi.”, a adăugat ea.
În ce constă ghidul pentru profesori
Ministerul Educației dorește accelerarea procesului în ceea ce privește elaborarea ghidurilor pentru profesori.
”Acum avem în dezbatere publică deja urcate pe site hotărârile de guvern de înființare cu noile atribuții, după care, în mod evident, facem un calendar, activități pe care trebuie să le desfășoare. Oricum, legea nouă are un interval de opt luni pentru a se emite legislația secundară. Deci îmi doresc să accelerăm procesul acesta în așa fel încât odată ce avem noile instituții să treacă efectiv la elaborarea acestor ghiduri. Încă ceva, noi avem repere curiculare.
Se numesc adică modul în care se abordează programa în așa fel încât să fie centrarea pe competențe, pe ceea ce învață copilul. Ele au fost elaborate de către specialiștii din minister și sunt foarte valoroase. Poate că este nevoie de o popularizare mai mare a lor. Am auzit cercurile metodice la începutul anului, tot pentru a discuta despre cum abordăm disciplinele.
Și da, aveți dreptate, trebuie să gândim poate mai multe elemente de recomandare care să vizeze experiența copilului în școală, nu doar ce face fiecare profesor, a disciplina lui. ”, a conchis Deca.