La un an după ce a preluat uzina de la Craiova, compania Ford Otosan a prezentat noul model Transit Courier, o autoutilitară ce va fi produsă în România. Furgoneta va veni cu motorizări atât pe benzină, cât și pe motorină, dar și într-o variantă electrică.
E-Transit Courier face parte din programul global în care Ford a investit peste 50 de miliarde de dolari pentru a-și electrifica gama de autovehicule.
Conductorul auto american îşi electrifică emblematica familie de vehicule comerciale Transit, iar E-Transit Courier se alătură modelelor mai mari din portofoliul Ford Pro, respectiv E-Transit şi E-Transit Custom.
"E-Transit Courier face paşi importanţi în segmentul din care face parte şi propune performanţă EV fără compromisuri, o capacitate de încărcare mai mare şi suport digital cu o conectivitate de top. Poziţia de lider de piaţă a diviziei Ford Pro, menţinută pe o perioadă îndelungată, ne oferă o perspectivă de neegalat asupra nevoilor clienţilor şi înseamnă că îi putem ajuta să obţină o productivitate mare de la autoutilitarele lor de dimensiuni compacte, cu o mai bună conectivitate şi o capacitate de încărcare mai mare ca niciodată", a declarat Hans Schep, director general Ford Pro, Europa, potrivit Agerpres.
Ford E-Transit Courier, prezentat public în Marea Britanie. Când vor putea fi făcute primele comenzi
Noul Ford E-Transit Courier va fi prezentat la Salonul de vehicule comerciale din Birmingham, Marea Britanie, în perioada 18-20 aprilie. Mașina este programată să intre în producție în 2024.
Clienţii vor putea plasa comenzi pentru versiunile cu motoare pe benzină şi diesel din vara lui 2023, iar primele livrări vor fi efectuate până la finalul anului.
E-Transit Courier, model electric cu încărcare în 35 de minute
Sistemul de propulsie complet electric al E-Transit Courier va include un motor puternic de 100 kW, iar printre opțiuni se numără şi posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal). Deocamdată, Ford nu a anunțat detaliile complete despre performanțele și autonomia noii mașini.
Ford Pro se aşteaptă ca E-Transit Courier să fie popular printre clienţii care încarcă în locaţiile proprii - viteza de încărcare la AC fiind de 11 kW, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Încărcarea poate fi programată pentru a profita de energie mai ieftină peste noapte folosind ecranul tactil din vehicul.
E-Transit Courier oferă o capacitate de încărcare rapidă DC de până la 100 kW. Sistemul este capabil să adauge 87 km de autonomie în 10 minute şi să se încarce de la 10 la 80% în mai puţin de 35 de minute. E-Transit Courier vine, de asemenea, cu un an de acces gratuit la reţeaua de încărcare Blue Oval, care urmează să includă la nivel european 500.000 de puncte publice de încărcare până în 2024.
Sistemul Plug and Charge le permite proprietarilor E-Transit Courier să conecteze pur şi simplu maşina la staţiile de încărcare din reţeaua Blue Oval şi să plece, conexiunea, autentificarea şi plata fiind automate. Încărcarea începe automat şi un rezumat al facturii este trimis proprietarului la terminarea încărcării. Pentru a oferi date cât mai reale, sistemul de tip cloud denumit Intelligent Range cumulează numeroase informaţii pentru a calcula o autonomie cât mai reală.
Noul Transit Courier este disponibil cu o gamă de motoare pe benzină şi diesel. Gama include atât modele de furgon, cât şi furgon dublă cabină şi include o gamă de versiuni atractive, inclusiv modelele Limited şi Active cu specificaţii ridicate.
Toate modelele vor fi construite la Craiova, România, de către Ford Otosan, producătorul liderilor de segment Transit Custom şi E-Transit.
Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, cu o producţie anuală estimată să depăşească 900.000 de unităţi până în 2025.