Pentru a ajuta alegătorii în 2024, compania Meta susține că va începe să eticheteze reclamele politice care folosesc imagini generate de inteligență artificială. De exemplu, Facebook și Instagram vor solicita ca reclamele politice difuzate pe aceste platforme să precizeze dacă ele au fost create folosind inteligență artificială.
Conform noii politici a Meta, etichetele care recunosc utilizarea AI vor apărea pe ecranele utilizatorilor atunci când aceștia dau click pe reclame. Regula va intra în vigoare pe a 1 ianuarie 2024 și va fi aplicată în întreaga lume.
Folosirea inteligenței artificla în reclamele politice pe rețelele de socializare
Microsoft și-a dezvăluit propriile inițiative pentru anul electoral 2024, inclusiv un instrument care va permite campaniilor să insereze un watermark digital în anunțurile lor. Aceste watermarkuri au scopul de a ajuta alegătorii să înțeleagă cine a creat reclamele, asigurându-se totodată că anunțurile nu pot fi modificate digital de către alții fără a lăsa urme.
Dezvoltarea de noi programe pentru inteligență artificială a făcut mai ușoară ca niciodată generarea rapidă de sunet, imagini și videoclipuri realiste. Ajunsă pe mâini greșite, tehnologia ar putea fi folosită pentru a crea videoclipuri false ale unui candidat sau imagini de fraudă electorală sau violență. Atunci când sunt legate de algoritmii puternici ai rețelelor sociale, aceste falsuri ar putea induce în eroare și deruta alegătorii la o scară nemaivăzută.
Platformele Meta și unele companii de tehnologie au fost criticate pentru că nu au făcut mai mult pentru a rezolva acest risc. Anunțul făcut de Meta pe 8 noiembrie - care vine în ziua în care parlamentarii discută cu privire la deepfake – nu este de natură să atenueze aceste preocupări.
În timp ce oficialii din Europa lucrează la reglementări cuprinzătoare pentru utilizarea inteligenței artificiale, timpul se scurge pentru parlamentarii din Statele Unite, care trebuie să adopte reglementări înainte de alegerile din 2024, conform AP.
SUA s-au confrunta deja cu interferența inteligenței artificiale în campanii electorale
La începutul acestui an, Comisia Electorală Federală din SUA a început un demers pentru a reglementa eventualele deepfake generate de inteligența artificială în reclamele politice înainte de alegerile din 2024. Administrația președintelui Joe Biden a emis, săptămâna trecută, un ordin executiv menit să încurajeze dezvoltarea responsabilă a inteligenței artificiale. Printre alte prevederi, se va solicita dezvoltatorilor AI să furnizeze date de securitate și alte informații despre programele lor cu guvernul.
- Nu doar în SUA sunt alegeri de amploare în 2024ci și în țări precum Mexic, Africa de Sud, Taiwan sau Pakistan.
Reclamele politice generate de inteligența artificială au apărut deja în SUA. În aprilie, Comitetul Național Republican a lansat o reclamă generată în întregime de IA, menită să arate viitorul Statelor Unite dacă democratul Biden este reales. Au fost folosite fotografii false, dar care par realiste și care arată vitrine închise cu scânduri, patrule militare blindate pe străzi și valuri de imigranți care creează panică. Anunțul a fost etichetat pentru a informa audiența că a fost folosită inteligența artificială.
În iunie, campania prezidențială a guvernatorului Florida Ron DeSantis a distribuit un anunț de prin care l-a atacat pe principalul său oponent republican Donald Trump, anunț care folosea imagini generate de inteligență artificială ale fostului președinte îmbrățișându-l pe doctorul Anthony Fauci, expert în boli infecțioase.
Noua politică a Meta va acoperi orice reclamă pentru o problemă socială, o alegere sau un candidat politic care include o imagine realistă a unei persoane sau a unui eveniment care a fost modificat folosind AI. Utilizarea mai "modestă" a tehnologiei, pentru a redimensiona sau a clarifica o imagine, de exemplu, ar urma să fie permisă fără alte precizări. Meta spune că acel conținut care încalcă regula va fi eliminat.
Google a dezvăluit o politică similară de etichetare AI pentru reclamele politice în septembrie. Conform acestei reguli, reclamele politice care se difuzează pe YouTube sau pe alte platforme Google vor trebui să dezvăluie utilizarea vocilor sau imaginilor modificate de inteligența artificială.
Alături de noile sale politici, Microsoft a publicat un raport în care menționează că națiuni precum Rusia, Iran și China vor încerca să profite de puterea inteligenței artificiale pentru a perturba alegerile din SUA și din alte părți și avertizează că SUA și alte națiuni trebuie să se pregătească.