Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Evaluarea Națională 2022. Câți elevi au absentat de la proba la Matematică

Astăzi s-a desfășurat examenul de Evaluare Națională la matematică. Au susținut proba 148.595 elevi de clasa a VIII-a, în 3.655 de centre de examen. Numărul celor absenți a fost de 6.963.

"Proba s-a derulat fără incidente deosebite, au fost doar 3 elevi eliminați din examen, în Sibiu și Constanța, pentru posesie de materiale de inspirație nepermise – fițuici. Și o altă eliminare din examen, în Ilfov, pentru utilizarea telefonului.

La evaluare, am avut de asemenea faza pilot, în care lucrările au fost scanate în fața elevilor, au fost atribuite coduri și au fost încărcate în platformă. Toate lucrările la acest moment au fost deja încărcate în platformă. Sunt gata de evaluare. Experiența evaluării deja începute la Limba și Literatura Română este foarte încurajatoare. Procesul se derulează rapid, deși se aplică pentru prima oară. Din informațiile pe care le avem, satisfacția evaluatorilor este la un nivel ridicat.

Subiectele pentru proba de astăzi au fost concepute astfel încât să poată fi verificate 6 competențe generale – crescendo – de la simplu, la complex:

- identificare de date și informații;
- utilizare: reguli și algoritmi de calcul;
- aplicare aplicarea regulilor de calcul;
- exprimare in limbaj matematic;
- analiză si interpretare;
-modelare și transfer în alte situații.

Este vorba de a ști, a utiliza, a raționa.

Aceste lucruri s-au reflectat în barem. Subiectele au fost formulate atent, pentru a avea clar delimitate pragurile pentru obținerea notelor, 5, 7, 8.50, 9.50 și pentru 10 au fost într-adevăr subiecte care, în opinia colegilor care au făcut subiectele, vor fi realizate de elevii care sunt buni la matematică și trebuie să le fie recunoscut meritul.

Nu există niciun stat în Europa în care să se fi aplicat acest sistem de colectare informatizată, în cadrul examenului Național, care să permită concluzii cu privire la toate cele trei subiecte.

Primul subiect a fost algebră, al doilea a fost gemotrie, al treilea a fost combinat – algebră și geometrie.

Vom avea rezultatele pe fiecare item, iar baremul e defalcat la un punct. Se punctează orice soluție alternativă de rezolvare", a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Întrebat de locurile în învățământul liceal care nu se vor ocupa, ministrul a spus că în fiecare an numărul locurilor este mai mare decât numărul candidaților.

Sorin Cîmpeanu: ”Dacă am avea un număr al locurilor identic cu numărul candidaților, înseamnă că nu ar mai exista posibilitatea de a alege. Lucrurile se reglează în sistem așa cum se reglează în fiecare an.”

Întrebat dacă ministerul Educației a efectuat vreun studiu cu privire la cererea și oferta de pe piața muncii, în ceea ce privește încadrările a liceu, ministrul a precizat că trasabilitatea absolvenților de gimnaziu, liceu și universitate este un subiect la care ministerul Educației și ministeru Muncii lucrează împreună, pentru a urmări traseul absolvenților.

”Există în programul de guvernare și în proiectul România Educată o componentă de trasabilitate a absolvenților din învățământ. Subiectuk va fi reflectat în proiectul de lege al Educației, atunci când va fi făcut public. (...) Legea Educației Naționale se va schimba numai în urma concluziilor proiectului România Educată”, a mai precizat ministrul Educației.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE