Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Europenii vor autobuze „verzi”: 11 orașe și organizații cer eliminarea vehiculelor pe benzină

Europenii își doresc ca de acum în cinci ani să călătorească doar cu mijloace de transport în comun ecologice. În acest sens solicită Comisiei Europene să ia măsuri pentru eliminarea autobuzelor pe combustibili fosili. Până la finalul anului, Comisia va elabora standarde privind emisiile de dioxid de carbon pentru autobuze și camioane.

11 orașe și organizații civice vor ca din 2027 să circule în Europa doar autobuze cu emisii zero. Parisul, Barcelona și Milano se numără printre orașele care cer Comisiei Europene să propună un termen limită pentru eliminarea autobuzelor pe benzină. Ele susțin că, fără acțiuni la nivel european, oferta, pur și simplu, nu poate satisface cererea, dacă se dorește îndeplinirea obiectivelor de mediu.

James Nix, manager de marfă la Transport & Environment: „Orașele și alte părți interesate ale societății civile au scris Comisiei, solicitând ca 2027 să fie anul în care toate autobuzele urbane noi să aibă emisii zero, adică să fie ori electrice, ori alimentate cu hidrogen. Orașele doresc mai multe autobuze electrice, iar aceasta este o modalitate foarte bună de a crește oferta pentru aceste autobuze. Acest lucru va reduce prețurile. Prețul este o problemă pentru multe orașe și mai multă ofertă ar reduce prețurile generale.”

La Bruxelles, autobuzele electrice sunt deja folosite pe anumite linii

La Bruxelles, autobuzele electrice sunt deja folosite pe anumite linii. Parchează la capăt de linie, reîncarcă bateria 10 minute și pleacă. Alte orașe, printre care 40 din întreaga lume, și-au stabilit deja obiectivul de a cumpăra doar autobuze cu emisii zero până în 2025. Deși comisarul european pentru Mediu nu vrea să se angajeze la un termen limită în acest moment, consideră că ideea ca orașele să o facă singure reprezintă un pas în direcția bună.

Virginijus Sinkevicius, comisarul european pentru Mediu: „Este vorba, înainte de toate, de exemplul pe care îl dați cetățenilor. Dacă orașele nu sunt capabile, cu puterea lor de cumpărare, să achiziționeze și să asigure mobilitatea specifică cetățenilor, cum le puteți cere apoi cetățenilor să cumpere o mașină verde, atunci când orașul nu este capabil să ofere autobuze cu aer curat? Cred, deci, că este o necesitate, este un prim pas, care ar da un bun exemplu tuturor cetățenilor.”

Comisia Europeană urmează să-și publice propunerea privind standardele de emisii de dioxid de carbon pentru autobuze și camioane în cursul acestui an. Abia apoi ar putea fi avansat un termen limită.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE