USR a declarat într-un comunicat de presă că guvernul va emite o ordonanță de urgență prin care să corecteze greșelile din bugetul pe 2024 adoptat miercuri în Parlament.
"La 18 ore după adoptare, Marcel Ciolacu recunoaşte că au făcut greşit bugetul. Vor să corecteze din erori printr-o ordonanţă de urgenţă pe care o dau azi. În 2024 vom trăi şi mai mult pe datorie şi nu pentru că asta este soluţia corectă, ci pentru că aşa vor PSD şi PNL”, declară USR în comunicatul de presă.
Acesta este și motivul pentru care USR nu a votat bugetul propus dezbaterilor miercuri seară. Planul bugetului include venituri mai mari decât pot fi încasate și cheltuieli mai mici.
”Noile reguli fiscale vor mânca și mai mult timp, nervi și bani”, au mai spus reprezentanții USR cu privire la taxele pentru antreprenori și liberi profesioniști care se vor scimba începând cu 1 ianuarie 2024.
"Gaura bugetară va ajunge la 125 de miliarde de lei în 2024. Ca să acopere această gaură, fiecare român trebuie să plătească 7.000 de lei. Că aşa vrea Marcel Ciolacu. Au zis că măresc pensiile, dar n-au pus bani în buget pentru ele. Lipsesc aproximativ 10 miliarde de lei care ar trebui să ajungă la pensionari în septembrie 2024", se mai arată în comunicatul USR.
Un alt motiv pentru care deputații USR au votat împotriva bugetului este prioritizarea pensiilor speciale, alocandu-se o suma de 15 miliarde de lei, mai mare cu 14% faţă de 2023.
USR consideră şi că bugetul pe 2024 nu conţine fonduri pentru spitale noi, pentru Planul Naţional de Combatere a Cancerului, iar bugetul CNAS, din care sunt finanţate mai toate serviciile medicale - spitale, medicamente compensate, medicină primară - creşte doar cu 5%.
"În loc de 15% pentru Educaţie, cum prevăd noile legi, au alocat doar 8,7%. Nu sunt alocaţi bani pentru marile proiecte din noile legi - Masă Caldă pentru un milion de elevi şi Transportul gratuit. Practic, taie de la Masa Caldă ca să-şi hrănească specialii", mai susţine USR.
De asemenea, USR mai susţine că nu sunt alocate fonduri pentru Autostrada Moldovei A8, autostrada A1 Sibiu - Piteşti primeşte doar 10% din valoarea proiectelor, iar pentru A7 Ploieşti - Paşcani, "Sorin Grindeanu a acoperit doar 15% din costuri".