Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Companiile din România nu văd cu ochi buni schimbarea Codului Fiscal: „Este una dintre cele mai dăunătoare taxe”

Statul are nevoie de bani, iar coaliția de guvernare vrea să colecteze mai mulți de la companiile mari. Așa a reapărut în discuție subiectul taxei de solidaritate. Însă rezultatul final nu este cert, pentru că PSD și PNL au viziuni diferite.

Dacia, OMV Petrom, Kaufland, FORD sau ROMPETROL ar fi printre companiile ce ar fi nevoite să plătească această taxă, pe lângă impozitele deja în vigoare. Sau, a doua variantă este cea în care toate firmele să plătească taxa, însă ea să fie de doar 0.5 la sută din cifra de afaceri.

Nu știm deocamdată destinația acestor venituri suplimentare la buget, adică ce vrea statul să facă cu banii colectați, și nici de ce se numește taxă de solidaritate. Marcel Ciolacu susține că este pe modelul german, dar, de fapt, singurul element comun e numele. În Germania, taxa e plătită de toți cetățenii și companiile, dar din motive istorice diferite. Ea a fost introdusă în 1991 pentru a netezi unificarea Estului cu Vestul.

Ce spun Asociațiile Patronale

Marile companii din România sunt cel puțin sceptice de bunele intenții ale statului. Asociațiile Patronale cred că noile modificări vor bulversa sistemul fiscal. Radu Burnete, directorul Confederației Patronale Concordia, spune că nici măcar nu au fost invitați la discuții oficiale de către autorități.

„E un fel de a spune că se discută pentru că noi deocamdată tot ce auzim sunt informații pe surse de la jurnalișiti nu am fost invitați la discuții. Nimeni nu e absurd, dar vrem să stăm de vorbă cu ciferele, documentele în față să ne spunem punctul de vedere, fără să ascultăm punctul de vedere al ministrului de Finanțe și sunt foarte sigur că se poate găsi o cale de mijloc.

Din punctul nostru de vedere, este una din cele mai daunatoare taxe pe care poți să o pui, pe cifra de afaceri. E genul de taxă care se duce instantaneu în inflație, deoarece companiile nu vor avea de ales decât să o dea mai departe consumatorilor. O taxă de 1% înseamnă de fapt o dublare a impozitului pe profit. Într-o perioadă inflaționistă venim cu o taxă care se transferă imediat în prețuri și asta nu cred că e o idee foarte deșteapt. Trebuie să avem în vedere că unele dintre companii care ar avea această taxă au deja dificultăți”, a explicat Radu Burnete.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE