Operatorul ungar low-cost Wizz Air continuă procesul împotriva TAROM și susține că e pregătit să-i ia locul pe piață în cazul în care compania aeriană națională a României va intra în faliment, a anunțat Owain Jones, directorul Wizz Air.
Publicația ungară Daily News Hungary scrie că TAROM se află într-o situație critică și este în așteptarea unui sprijin financiar de aproape 90 de milioane de euro. Cu toate că a primit un ajutor guvernamental de 56 de milioane de euro în decursul a doi ani, compania aeriană națională se confruntă cu probleme financiare, după cum a recunoscut ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În cazul în care va fi obligată de instanță să restituie subvențiile primite, TAROM e la un pas de faliment.
Wizz Air continuă procesul împotriva TAROM
Reprezentanții Wizz Air au precizat că vor continua acțiunile în instanță, după ce Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a declarat ajutorul de stat de 36,6 milioane de euro primit de TAROM în 2021 a fost acordat legal. Potrivit publicației ungare magyarnemzet.hu, avocații companiei Wizz Air au contestat decizi, afirmând că există șapte motive pentru decizia CJUE ar fi greșită.
Wizzair consideră nefondată decizia CJUE, justificată prin faptul c-ar fi fost dificilă înlocuirea serviciilor oferite de TAROM, iar concurenții de pe piață nu ar fi putut lua locul companie aeriană naționale. Cu toate acestea, magistrații CJUE au respins contestația depusă de Wizz Air.
Cu toate acestea, Owain Jones, directorul Wizz Air, susține că operatorul ungar low-cost este pregătit să ia locul TAROM în cazul în care compania aeriană națională a României va intra în faliment, așa cum s-a întâmplat în cazul Malév. Cu toate acestea, reprezentanții Wizz Air afirmă că operatorul ar urma să preia doar unele zboruri.
Potrivit sursei citate, TAROM zboară, în total, 13 rute pe care operează Wizz Air în paralel. În schimb, compania aeriană românească are curse spre Amman, Amsterdam, Beirut, Belgrad, Hamburg, Istanbul, Munich, Sofia, Prague și Viena.