Producătorul francez Citroen a prezentat un nou concept prin care își propune să facă mașinile electrice mai accesibile familiilor. Pe lângă design-ul inedit, SUV-ul electric Oli este construit din materiale reciclabile, unele componente din caroserie fiind realizate din carton.
Citroën „Oli” (pronunțat all e, adică complet electric) surprinde prin aspectul pătrățos și parbrizul vertical. La prima vedere, este dificil să-ți dai seama din exterior care este partea frontală, potrivit Euronews.com.
Design-ul exterior este doar un exemplu al modului prin care Citroen a încercat să facă această mașină electrică fie mai ușoară. Francezii au folosit materiale reciclate pentru a diminua costurile, dar și pentru a diminua emisiile de dioxid de carbon din procesul de producție.
SUV-ul electric Citroën Oli cântărește aproape 1.000 de kilograme, iar viteza este limitată la 110 km/h. Producătorul francez promite o autonomie de 400 de kilometri, iar bateria poate fi încărcată până la 80% din capacitate în mai puțin de jumătate de oră.
„Parbrizul este șocant, surprinzător sau neașteptat, deoarece suntem obișnuiți să avem eficiență în materie de aerodinamică în cazul mașinilor cu parbrize foarte lungi”, a declarat Vincent Cobée, directorul executiv al Citroën, pentru Euronews Next.
„Am vrut să fie o formă de exprimare: haideți să facem parbrizul vertical. Atunci când facem acest lucru, reducem cantitatea de sticlă folosită și îmbunătățim vizibilitatea. Principalul avantaj este că folosim mai puține materiale, iar mașina are o masă mai mică”, a adăugat el.
foto: Profimedia
Citroën Oli are in înterior piese realizate cu imprimanta 3D
La interior, scaunele portocalii sunt realizate cu ajutorul unei imprimante 3D din materiale reciclabile foarte ușoare, mai exact din poliuretan termoplastic (TPU).
„Sunt subțiri, dar însă oferă un suport lateral bun, sunt confortabile și rigide, exact ceea ce trebuie să fie”, au mai spus reprezentanții Citroën.
De asemenea, SUV-ul electric are boxe detașabile și este dotat la interior cu materiale ce pot fi spălate ușor. E un aspect util, mai ales în cazul familiilor cu copii care au rău de mașină.
Elementul inedit este că plafonul și mai multe elemente din caroserie sunt realizate din carton ondulat reciclat, care este suficient de solide pentru a rezista la greutatea unui adult. Oficialii Citroën spun că nu este vorba despre carton obișnuit, ci unul ranforsat realizat în parteneriat cu compania germană BASF.
Soluția tehnică amintește de Trabant, mașina mică cu motor în doi timpi produsă în comunism, în Republica democrată germană (Germania de Est), care avea componente din ”duroplast”., carton presat la cald.