Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Ce sunt călătoriile ”dry tripping” și de ce au devenit tot mai căutate în ultima vreme

Milioane de oameni din întreaga lume care au o relație mai apropiată cu paharul încep anul nou cu o mișcare de sănătate, fără a consuma alcool, în cadrul „Ianuarie sec”.

Dar dacă pur și simplu nu poți trece peste iarnă fără să bei, poate că toamna este anotimpul potrivit pentru tine. ”Sober October” a început săptămâna aceasta și este momentul perfect pentru a vă răsfăța cu o excursie.

„Nu mai este general acceptat faptul că trebuie să bei alcool pentru a te distra. Oamenii au început să pună la îndoială această narațiune, motiv pentru care am observat o creștere a cererii de băuturi fără alcool și de evenimente și activități fără alcool.”, spune Lauren Burnison, proprietara companiei britanice de călătorii fără alcool We Love Lucid.

Potrivit companiei de analiză Gallup, doar aproximativ 38% dintre tinerii adulți consumă alcool în mod regulat.

Burnison și-a lansat compania de turism în 2018, axată pe furnizarea de itinerarii fără alcool.

„Călătoriile de aventură mi-au schimbat atât de mult viața și au făcut parte integrantă din propria mea recalibrare după ce am renunțat la băutură, încât m-am simțit obligată să le împărtășesc cu alții.”

În timp ce baby boomerii și-au crescut ușor obiceiurile de consum de alcool, potrivit Gallup, doar 42% dintre mileniali susțin că beau. Pentru Generația Z, totalul este și mai scăzut, cu doar 21% care beau în mod regulat.

Ce este „dry tripping”?

Hotels.com, o agenție de turism online, preconizează că „dry tripping” va apărea ca o tendință semnificativă în rândul turiștilor în 2024 și ulterior.

Astfel, călătorii vor evita activitățile axate pe alcool, cum ar fi plimbările prin puburi, și vor căuta cazare și restaurante care oferă băuturi nealcoolice creative.

Călătorii abstinenți își dau seama că nu mai trebuie să se mulțumească cu apă sau băuturi carbogazoase.

O cercetare realizată în numele mărcilor Expedia Group a arătat că 50% dintre călători spun că ar fi interesați să se cazeze la un hotel care oferă opțiuni fără alcool ușor accesibile, cum ar fi mocktails sau bere fără alcool.

Schimbarea globală către opțiunile de băuturi fără alcool nu este doar o tendință trecătoare, ci capătă amploare la nivel mondial.

„Tocmai ne-am întors dintr-o vacanță all-inclusive în Republica Dominicană, sărbătorind cea de-a 85-a aniversare a mamei mele”, spune bloggerul alimentar american Adriana Copaceanu de la Recipe Idea Shop.

„Am rezervat restaurantul hibachi și am comandat Mojitos virgine, Mango Tangos și Pina Coladas, deoarece nu bem alcool. Am reușit să sărbătorim și să ne simțim speciali fără băuturi alcoolice.”

Un studiu recent de analiză a pieței băuturilor realizat de IWSR arată că piața globală evaluează băuturile nealcoolice și slab alcoolice la peste 10 miliarde EUR.

De ce din ce în ce mai mulți oameni optează pentru călătorii cumpătate?

Cercetarea Expedia relevă, de asemenea, că unul din patru călători a menționat că motivul principal pentru care renunță la consumul de alcool în vacanță este acela de a păstra controlul. De asemenea, ei urmăresc să își îmbunătățească bunăstarea emoțională și fizică.

„Wellness-ul este o experiență mult mai luată în considerare și integrată în hoteluri acum. Acum, când oamenii pleacă, vor să se întoarcă simțindu-se sănătoși și odihniți”, spune Rhiannon Jones, future forecaster la Kantar.

Turismul de wellness este sectorul cu cea mai rapidă creștere din industria wellness.

„Acum comand doar mocktail-uri pentru că am cam exagerat cu băutura. Nu mă simt niciodată bine după ce beau ceva, așa că mă bucur de mocktail-uri când ies cu prietenii”, spune Tiffany McCauley, guru al alimentației curate, de la The Gracious Pantry.

Alți călători invocă convingerile religioase pentru a nu bea.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE