Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Biletele pentru călătoria cu trenul, o provocare și în 2023. Oamenii se plâng de vânzătorii de bilete, de cumpărarea online și de întârzieri

Bilete online sau de la ghișeu pentru o călătorie cu trenul CFR? Este întrebarea al cărei răspuns are dezavantaje, indiferent de alegere. Dacă oamenii își iau biletele de la casă, riscă să intre în conflict cu casierii. Dacă le cumpără online, nu-și pot schimba datele călătoriei, în cazul în care pierd trenul. Directorul general CFR Călători recunoaște comportamentul nepotrivit al unora dintre angajați și are o soluție pentru călători: să cumpere online.

Achiziționarea de la casele de bilete, plină de evenimente

Și în 2023, o călătorie cu trenul rămâne o provocare pentru cei mai mulți dintre români. Pe lângă zecile de minute de întârziere sau mizeria din vagoane, din când în când oamenii întâmpină probleme chiar din momentul în care își achiziționează biletul. Indiferent de metoda de plată pe care o aleg.

”Prefer să le cumpăr online. Pentru tata, de data aceasta am ales să le luăm la casa de bilete și am greșit. O să fiu foarte sinceră. Da, am întâmpinat probleme cu o doamnă extrem de recalcitrantă la casa de bilete. Sunt extrem de dezamăgită, îi spuneam tatălui meu că pur și simplu mi-a stricat toată starea pentru că nu m-aș fi așteptat. Așteptam un om care îți vorbește frumos,” a spus o femeie.

Directorul CFR Călători susține că știe situația și are chiar o soluție pentru cei care trec prin această situație.

”Avem și noi oamenii noștri. Nu sunt perfecți. Unii mai buni, unii mai răi, nu le iau apărarea. Aș vrea să fiu sesizat punctual. Avem camere de luat vederi, putem filma, dar nu putem monitoriza 24/24. Pot lua monitorizarea și pot sancționa. Îmi asum ce fac casierii noștri. Eu încerc să diminuez pe cât posibil vânzarea la casele de bilete și sfatul meu este ca oamenii să acceseze serviciile online de bilete,” a spus Traian Preoteasa, directorul CFR Călători.

Acum pare firesc să cumperi online un bilet de călătorie cu trenul, dar unele opțiuni nu sunt încă puse la punct. Recent, într-o postare pe Facebook, un călător a explicat cum a pierdut trenul și nu și-a putut schimba ora călătoriei din simplul fapt că nu cumpărase biletul de la casă.

”Da, vom găsi o soluție tehnică de a rambursa si banii sau de a schimba și banii cumva la cei car pierd trenul,” a spus Traian Preoteasa, directorul CFR Călători.

Întârzieri constante ale trenurilor

După ce cumpără bilet, călătorii rămân uneori ore în șir în gară. Pe tabela de sosiri din Gara de Nord sunt afișate constant întârzieri ale trenurilor.

Întrebat care este procentul întârzierilor mai mari de 10 minute ale trenurilor, Traian Preoteasa nu are un răspuns, dar nu crede că situația este gravă.

”Dacă este să calculăm un procent pe numărul de trenuri 1.200 câte sunt pe zi nu este foarte mare procentul de minute întârziere. Sunt trenuri car întârzie 120 de minute, se defectează locomotiva, este un proces tehnologic, dar per total eu cred că este sub 2%,” a spus Traian Preoteasa, directorul CFR Călători.

Potrivit normelor europene, pasagerii ar trebui despăgubiți dacă trenurile nu ajung la timp la destinație. Mai exact, pentru o întârziere între 60 și 119 minute vor primi 25% din prețul biletului. Iar pentru întârzieri mai mari de două ore, 50% din valoarea acestuia.

Regulamentul va intra în vigoare în vara acestui an și va fi valabil în toate statele Uniunii Europene. Nu și în România. Guvernul a obținut în 2019 o amânare de la Comisia Europeană până în 2024, pentru că CFR nu este pregătită să facă față despăgubirilor, din cauza infrastructurii.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE