În luna august au început lucrările la aproape 50 de kilometri de pe Autostrada Moldovei finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. În total, prin PNRR, ar trebui să se construiască 429 de kilometri de autostradă, până în 2026.
Ieri, Comisia Europeană a aprobat prima tranșă de bani.
România a propus în Planul Național de Redresare aprobat toamna trecută de Comisia Europeană să construiască patru proiecte. Vorbim de autostrada A7, cunoscută ca Autostrada Moldovei, care ar trebui să lege Ploieștiul de Pașcani, A8, Autostrada Unirii, Autostrada Transilvania și încă 13 kilometri pe A1.
Care este stadiul fiecărei autostrăzi care primește finanțare prin PNRR
Singurii kilometri care sunt cu adevărat gata de pe autostrăzile finanțate prin PNRR sunt situați pe A3, Autostrada Transilvania. Lucrările au început pe toate cele trei secțiuni. Primele două tronsoane, care în total au 44 de kilometri, sunt gata în proporție de aproape 40%, ne transmite Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale. Așadar, finanțați prin PNRR sunt gata efectiv în jur de 10 kilometri.
Lucrul efectiv a început și pe două loturi din A7. La final de august s-a dat start la construcții pe cei 21 de kilometri între Dumbrava și Mizil. Cu 10 zile înainte, începuseră lucrările pe lotul dintre Mizil și Pietroasele.
A7 este cel mai important proiect de infrastructură finanțat prin PNRR din toate statele membre ale UE
Deocamdată, aproape 270 de kilometri sunt în diverse etape birocratice.
La fel și alți 55 de kilometri de pe A8, dar și alți 13 kilometri de pe A1. Experții în infrastructură sunt reticenți că România va putea respecta termenul limită din 2026 când toate aceste autostrăzi ar trebui date în folosință.
Riscăm să dăm banii înapoi, în situația în care nu vom respecta angajamentul.