Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Aproape 30 de kilometri din A0, gata până în iarnă. Circulația integrală nu va fi posibilă înainte de 2026

Până la finalul anului, legătura între Autostrăzile 1 și 2 ar trebui să fie gata, pe zona de sud a Capitalei. Adică încă 29 de kilometri din A0 ar trebui finalizați. Chiar dacă oficialii spun că în 2026 ar trebui să circulăm integral pe A0 pe toată lungimea ei, problemele de trafic nu vor dispărea în totalitate și ar putea fi nevoie de noi lucrări de infrastructură.

Ionel Scrioșteanu secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „Toată Autostrada de Centură este configurată la 102 km. Astăzi, sunt finalizați 51% din acești kilometri, adică 53 de km.” 

Oficialii Ministerului Transporturilor spun că până în iarnă, A0 va trebui să lege A1, București Pitești de Autostrada Soarelui. Abia în acel moment, parte din cozile de pe Centura Capitalei s-ar putea diminua.

Ionel Scrioșteanu secretar de stat în Ministerul Transporturilor:Este vorba despre această secțiune din lotul trei din A 0 Nord, în așa fel încât să dăm în trafic inclusiv cei 9, în total 11 km aici, 2 de finalizat execuția și aici 18 km din proximitatea Autostrăzii București-Pitești până la DN 6 în așa fel încât să avem inelul sudic între A1 și A2, în trafic, în această iarnă.” 

Lucrările la A0 în zona Autostrăzii București Pitești sunt deja în linie dreaptă

Totuși, mai devreme de 2026, oficialii spun că nu vom putea circula integral pe A0. Chiar și după ce A0 va fi gata, problemele de trafic ar putea persista, spun oficialii. De aceea ar putea fi luat în calcul proiectul unui nou inel, similar A0 sau chiar mărirea capacității autostrăzilor care fac legătura cu Bucureștiul.

Ionel Scrioșteanu secretar de stat în Ministerul Transporturilor: „A1 de la Centura Capitalei până la Pitești, lărgire la 3 benzi pe sens, A3, de la porțiune care este deja pe 3 benzi până la joncțiunea cu A7, Autostrada Moldovei și pe A2 de la București la Fundulea. Încă o bandă pe sens pentru cele 3 autostrăzi care pleacă din București. Caietul de sarcini pe care îl facem acum pentru Autostrad București-Giurgiu are deja în caietul de sarcini studierea traficului pentru construire direct la 3 benzi pe sens iar pe zona Bucureștiului, pentru a nu strânge tot traficul. Este de luat în calcul un nou inel al Bucureștiului, nu dublarea acestei autostrăzi cu o bandă pe sens pentru A 0, ci creearea unui alt inel.” 

Până atunci, însă, reprezentanții Ministerului Transportului spun că din toamnă am putea vedea muncitori și pe Centura Capitalei pentru continuarea proiectului de lărgire la două benzi pe sens din zona A2 spre Nordul Capitalei.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE