Anii 80 - plini de culoare, umeri lați și cât mai multe accesorii. Cam toți creatorii de modă se îndreptau spre aceste elemente. Mai puțin Yohji Yamamoto care s-a diferențiat prin ținutele unisex, all-black și fluiditatea materialelor.
Creatorul de modă japonez - la capătul opus al trendurilor
Yohji Yamamoto este la capătul opus al trendurilor, împotriva curentului. „Se poartă” sau “este la mare căutare”? Nu vedeți da de el.
Dacă te bazezi doar pe ce este la modă, nu dezvolți un stil personal care să te ateste ca designer – cam aceasta este filosofia din spatele celor patru decenii de constanță pe care Yamamoto le-a bifat în industrie.
Materiale fluide, asimetrie, avant-garde și piese unisex ar fi direcțiile care îi pot defini pe scurt, stilul. Piesele semnate Yamamoto sunt ușor de remarcat și poate din această cauză se vând excelent la de resell.
Japonezul în vârstă de 79 de ani a prezentat prima lui colecție în 1977 în Tokyo, urmată de două showuri în Paris – 1981 și New York – un an mai târziu.
Yamamoto a introdus elemente masculine în haine dedicate femeilor
S-a făcut remarcat când a dezvăluit haine pentru femei inspirate din moda masculină. De altfel, într-un interviu pentru New York Times, de la începutul carierei, Yamamoto întărea ideea că hainele de bărbați arată la fel, dacă nu chiar mai bine pe doamne. Cât despre negru: ”este o culoare modestă dar arogantă, în același timp. Leneșă dar misterioasă. Dar mai mult ca orice, negrul spune: Nu te deranjez, nu mă deranja nici tu pe mine.”
Japonezul a învățat secretele croitoriei de la mama sa. După ce a terminat facultatea de drept în 1966, a renunțat la carieră pentru a o ajuta pe acesta în micul ei atelier din Tokyo.Așa și-a descoperit pasiunea și a decis să urmeze și cursuri de modă la Bunka Fashion College, obținând o diplomă în 1969.
Designerul se inspiră din cultura japoneză și folosește tehnicile din țara sa natală, pentru a crea tăieturi și modele inedite, din materiale premium.
Y - cea mai cunoscută colecție a japonezului
Cea mai populară linie a designerului este Y – o colecție ready-to wear, un pic mai accesibilă din punct de vedere financiar. Prin intermediul liniei Y, Yamamoto coleborează, începând din 2014 cu adidas pentru o colecție sport, avant-garde – Y3.
În 2020 a lucrat cu Supreme iar toamna acesta, a anunțat o nouă colecție cu brandul american, formată din jachete din piele cu logo-urile la vedere.
Yohji Yamamoto este unul dintre cei mai respectați designeri din industrie. Personal, îmi place filosofia lui și vă las cu un mic citat: ”Nimic nu este mai plictisitor ca o ținută prea bine gândită și asortată”.