Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Modul în care religia influențează lumea modei. Designeri populari arată o deschidere către credința maselor

Hainele religioase reprezintă una dintre modalitățile prin care se conservă și dau mai departe credința și tradițiile unui popor. Oarecum la pol opus în raport cu moda, care prin definiție este dinamică și schimbătoare.

În ultimii ani însă, mai multe branduri au încercat o apropiere a orizonturilor. Avem deja colecții cu simboluri religioase creștine iar aici amintim recentele creații Dolce & Gabbana.

Colecție destinată femeilor musulmane

Tot de la italieni vine și această colecție din 2016, care le oferă posibilitatea femeilor să respecte cerințele religiei și în același timp să adauge o notă de stil.  Dolce și Gabbana au propus o linie de văluri musulmane – hijab – dar și de ținute abaya.

Acum, e greu de crezut că decizia a fost una izvorâtă din pură empatie și dezinteres. Studiile din 2013 arătau că femeile musulmane au cheltuit 266 de milioane de dolari pe haine și pantofi.

Criticii sunt de părere că inedita abordare D&G este un succes: a câștigat inimile femeilor musulmane care nu ignoră moda, într-o perioadă în care pe podium se regăseau doar fuste mini și bluze transparente.

Au urmat brandurile sportive: Nike, Adidas și Under Armour

În 2017, Nike a devenit primul brand global care propune o soluție la problema femeilor musulmane care fac sport: un hijab special creat pentru ele, dintr-un material care le permite să respire în timpul mișcării.  Comunitatea islamică a fost încântată iar produsul nu doar că s-a dovedit un succes, ci a deschis calea către inovație: Nike Swim Victory este o colecție de...echipamente de înot speciale pentru sportivele  musulmane.

Iar spiritul empatiei și deschiderii către religie a fost îmbrățișat rapid și de rivalii de la Adidas, care au lansat propriul hijab în 2020 , ori de Under Armour.

Adepții iudaismului ortodox au și ei, propriile reguli când vine vorba de îmbrăcăminte

Pentru femei, în special, există prea puține opțiuni care să le păstreze într-o zonă accepată de Tora. Ușor-ușor însă lucrurile se schimbă: un boutique din New York, afacerea surorilor Chaya și Simi, propune haine pentru tinerele credincioase și chic. Ba chiar, surorile adugă și elemente de actualitate, precum corsetele din dantelă, peste rochiile tradiționale.

Taguri

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE