Compania McDonald’s a anunțat că a închis mai multe sedii din Statele Unite, în condițiile în care se pregătește să-și anunțe angajații despre disponibilizări, relatează publicația The Wall Street Journal, citată de The Associated Press.
Gigantul din domeniul restaurantelor de tip fast-food a transmis, printr-un email intern, angajaților corporației din Statele Unite și unora din alte țări că ar trebui să lucreze de acasă, timp în care conducerea companiei îi va înștiința pe oameni despre situația locurilor de muncă.
Reprezentanții companiei McDonald’s nu au răspuns solicitării de a face public un punct de vedere pe această temă, notează AP. În schimb, The Wall Street Journal scrie că McDonald’s urmează să-și informeze angajații săptămâna aceasta despre restructurările din cadrul companiei.
Cu toate că piața muncii din SUA este în continuare solidă, numărul persoanelor concediate este în creștere, cu precădere, în domeniul IT, unde numeroase companii au făcut angajări după pandemia COVID-19. IBM, Microsoft, Amazon, Salesforce, Meta - compania mamă a Facebook - Twitter și DoorDash au anunțat disponibilizări în ultimele luni.
Experții Rezervei Federale a SUA au estimat că rata șomajului ar putea crește la 4,6% până la sfârșitul acestui an, o creștere substanțială, asociată în mod istoric cu recesiunile.
Cu sediul în Chicago, McDonald’s are peste 150.000 de angajați cu funcții corporative. Aproape 70% dintre acești oameni lucrează în afara Statelor Unite.
Compania a înregistrat o creștere a vânzărilor la nivel global cu aproape 11% în 2022, în timp ce avansul pe piața din SUA este de aproape 6%. De asemenea, marjele totale ale restaurantelor au crescut cu 5%. În ultimul său raport anual, reprezentanții McDonald’s au precizat c-au fost întâmpinate dificultăți în dotarea adecvată a unora dintre punctele sale de vânzare.
În ianuarie, compania americană a precizat că prin programul ”Accelerating the Arches” se va concentra asupra ”livrărilor, restaurantelor Drive Thru, platformelor digitale și asupra dezvoltării”.
"Facem performanță la nivel ridicat, dar putem și mai mult", a declarat directorul general Chris Kempczinski într-o scrisoare adresată angajaților pe 6 ianuarie.
El a spus că abordarea este "depășită și autolimitată" prin modul în care împărțită compania.
Pe măsură ce firma își remodelează strategia, a spus el, "vom reevalua rolurile și nivelurile de personal în anumite părți ale organizației și vor urma discuții și decizii dificile".