Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

UNICEF: Peste 1.000 de școli distruse în Ucraina de la începutul războiului

Peste 1.300 de şcoli au fost complet distruse în zonele controlate de autorităţile din Ucraina de la începutul invaziei declanşate de Rusia în 2022, în timp ce altele au fost grav avariate, a anunţat marţi UNICEF, informează Reuters, citată de Agerpres.

Din cauza atacurilor persistente, doar aproximativ o treime dintre copiii ucraineni de vârstă şcolară participă la cursuri în format fizic şi mulţi dintre ei au uitat deja noţiunile pe care le-au învăţat în trecut, afirmă reprezentanţii UNICEF.

În afara Ucrainei, mai mult de jumătate dintre copiii proveniţi din familii care au fugit din cauza războiului şi s-au refugiat în şapte ţări europene nu sunt înscrişi în sistemele naţionale de educaţie, din cauza barierelor de limbă şi a supraaglomerării sistemelor de învăţământ din acele ţări.

Copiii, lăsați fără un spațiu sigur în care să învețe

Unele dintre şcolile din Ucraina au fost lovite direct, iar altele s-au închis ca măsură de precauţie în ultimele 18 luni, care au fost marcate de atacuri cu rachete şi de artilerie asupra zonelor rezidenţiale din întreaga ţară.

"În interiorul Ucrainei, atacurile asupra şcolilor au continuat fără încetare, lăsându-i pe copii profund stresaţi şi fără un spaţiu sigur în care să înveţe", precizează comunicatul publicat de UNICEF.

Războiul a izbucnit după întreruperile cauzate de pandemia de COVID-19, ceea ce înseamnă că unii dintre copiii ucraineni se confruntă cu cel de-al patrulea an şcolar marcat de perturbări, în contextul în care ei se întorc la şcoală în această săptămână după încheierea vacanţei de vară.

"Nu numai că acest lucru i-a făcut pe copiii ucraineni să întâmpine dificultăţi în a face progrese în educaţia lor, însă ei se chinuie să reţină şi lucrurile pe care le-au învăţat deja când şcolile erau pe deplin funcţionale", a declarat Regina De Dominics, director regional al UNICEF pentru Europa şi Asia Centrală.

Aproximativ jumătate dintre profesorii ucraineni au raportat deteriorarea abilităţilor elevilor în ceea ce priveşte limbajul, lectura şi matematica. De asemenea, copiii nu mai beneficiază de acel sentiment de siguranţă şi prietenie pe care şcoala poate să îl ofere persoanelor afectate de război.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE