Este din ce în ce mai frig și a venit momentul să scoatem cizmele îmblănite din dulap. Mai ales UGG-uri – un model ce pare a fi făcut special pentru zilele cu temperaturi sub 0 grade. Ele au fost însă create de un surfer în California, și nu au avut niciodată menirea de a a fi purtate prin nămeți.
UGG-urile, create pentru a fi purtate pe plajă, fără șosete
În 1978, Brian Smith, un surfer australian stabilit în California s-a gândit să aducă pe plajele de pe Coasta de Vest americană un model popular în țara sa natală: cizme îmblănite făcute din piele de oaie, create special pentru a le ține de cald surferilor atunci când ies din apă. La început a încercat sa-si facă publicitate clasică, printr-o agenție însă nu a reușit.
Totuși, surferii americani s-au îndrăgostit de confortul, căldura și durabilitatea cizmelor unisex. Ușor-ușor compania a realizat că pot fi purtate și iarna iar piața s-a extins considerabil. Au fost purtate la jocurile olimpice de iarnă din Norvergia în 1994 de către echipa americană – iar europenii friguroși au văzut imediat potențialul cizmelor.
Înapoi în însorita Californie, nu a durat mult până când și celebritățile din LA au început să poare UGGs la supermarket sau la zilele lungi de filmare. Paris Hilton, care la începutul mileniului dădea trendurile părea să nu mai iasă din ele: fie că purta o fusta mini sau un trening. Bineînțeles, de la Juicy. A venit și Oprah care a spus că sunt pantofii ei preferați iar până în 2003 compania vindea anual încălțăminte de 40 milioane de dolari.
Colaborări cu firme de încălțăminte și bijuterii de lux
Interesul însă...s-a pierdut pe parcurs. Chiar dacă au urmat colaborări cu Jimmy Choo și Swaroski, lumea se săturase de șoșonii butucănoși. Iar organizațiile care luptă pentru drepturile animalelor și-au exprimat în repetate rânduri nemulțumirea față de cizmele făcute din piele de blană de oaie.
Totusi..în mod surprinzător și poate chiar neplăcut pentru unii - popularitatea lor a fost redobândită în timpul pandemiei – când am fost cu toții închiși în case și am redescoperit hainele confortabile – iar de atunci, vânzările au continuat să crească. Au ajutat și rețelele de socializare: doar pe Tik Tok, hastagul #uggboots a adunat aproape 100 de milioane de vizualizări.
Moon Boots - cizmele inspirate din Apollo 11
Și nu sunt singurele cizme de acest fel care și-au ieșit din rol și au ajuns pe străzile urbane: Moon Boots au fost create în Italia tot prin anii 70 – după ce Giancarlo Zanatt a văzut misiunea Apollo 11 a americanilor și a dorit să facă cizme asemănătoare cu cele ale astronauților. Au fost gândiți pentru a fi purtați la ski – însă designul futurist i-au scos rapid de pe pârtie și i-a adus pe străzile urbane. Până în 2019 compania a vândut peste 25 de milioane de perechi.
Episodul HYPE a fost filmat la Hype Arena Romexpo