Pierderea lucrurilor în străinătate este, din păcate, o problemă de care ne putem lovi în vacanță. Nu există nicio îndoială că a pierde o valiză întreagă, care conține toate lucrurile pe care le-ai împachetat în mod special ca elemente esențiale, este atât de enervant.
Din păcate aceasta a fost o realitate nefericită pentru mulți călători din această vară, pe măsură ce companiile aeriene și aeroporturile se reacționează după COVID.
Peste un milion de bagaje au fost cel puțin temporar pierdute de companiile aeriene americane între lunile ianuarie și iunie a acestui an, arată cifrele oficiale, cu o rată de 0,62 bagaje manipulate greșit, comparativ cu 0,44 în aceeași perioadă a anului trecut.
Numărul călătorilor care au raportat bagaje pierdute a crescut cu 30% în acest an, comparativ cu 2019, potrivit companiei spaniole de asigurări Mapfre.
În timpul a ceea ce unii au numit acest fenomen „vara bagajelor pierdute”, mass-media a fost plină de povești extraordinare despre călătorii care făceau eforturi suplimentare pentru a-și recupera lucrurile.
Tehnologia, folosită în urmărirea bagajelor pierdute
„Aplicația Find my iPhone” de la Apple a fost lansată în urmă cu mai bine de un deceniu și a ajutat nenumărați oameni să își găsească telefoanele mobile pierdute sau furate. În septembrie 2019, gigantul tehnologic și-a actualizat serviciul într-o aplicație mai generală „Find My” pentru toate dispozitivele sale. S-a dovedit foarte util pentru călători.
Un pasager de la British Airways care și-a lăsat Airpod-urile într-un zbor din Texas către Londra în iunie și-a petrecut săptămâni întregi urmărind cum i se deplasează bununl la presupusul hoț prin aplicația Find My. Un alt bărbat a zburat peste 4.000 de mile și a cheltuit 2.300 de lire sterline (2.656 EUR) pentru a recupera căștile pe care le-a pierdut într-un zbor, după ce le-a urmărit în jurul lumii timp de cinci luni.
„Nu mă așteptam să le aduc înapoi și am glumit că zborul la Doha pentru ale lua este cel mai meschin lucru pe care l-am făcut vreodată”, a declarat el pentru site-ul de știri JOE. „Dar este grozav că am reușit să le găsim – iar acum nu mai trebuie să cumpăr o pereche nouă!”
De ce au dispărut atât de multe bagaje vara aceasta
Aeroportul Heathrow din Londra a fost vedetă în iunie, când un morman de bagaje pierdute a început să provoace un miros în Terminalul 2.
O defecțiune tehnică a sistemului de scanare a bagajelor din aeroport a fost de vină în acest caz, dar companiile aeriene sunt responsabile pentru cea mai mare parte a călătoriei bagajului dumneavoastră.
Securitatea aeroporturilor scanează bagajele de ieșire, dar restul procesului este gestionat de companiile aeriene și de personalul de la sol care înregistrează bagajele, le încarcă și le descarcă din avioane și le returnează în halele de bagaje pentru ca oamenii să le ridice.
Cea mai mare parte a bagajelor dispărute sunt bagaje de transfer, care ratează conexiunile, fie pentru că primul zbor întârzie, fie pentru că compania aeriană nu are numărul necesar de operatori la sol.
Personalul de la sol s-a confruntat cu condiții de muncă deosebit de precare în ultimii doi ani și, ca și alții din sectorul aviației, au recurs la grevă în această vară - adăugând și mai mult haosul în călătorii și bagaje.
Totuși, este esențial ca aeroporturile să rămână la curent. Heathrow încearcă să înlocuiască sistemul său de bagaje din Terminalul 2, care are mai mult de 50 de ani.