Platforma TikTok a anunțat joi că va începe să utilizeze o tehnologie pentru a eticheta imaginile și clipurile generate de inteligența artificială și încărcate pe serviciul de partajare video, relatează agenția Reuters.
Reprezentanții TikTok au precizat că va implementa "Content Credentials", un sistem digital de etichetare care arată modul în care au fost create și editate imaginile. Tehnologia a fost lansată de compania Adobe, dar este disponibilă pentru a fi folosită, fiind deja adoptată de firme precum OpenAI, creatorul ChatGPT.
Oamenii de știință și-au exprimat îngrijorarea deoarece conținutul generat de inteligența artificială ar putea fi folosit pentru a dezinforma, în așa fel încât să influențeze rezultatul alegerilor prezidențiale din Statele Unite, organizate în luna noiembrie.
TikTok se numără printre cele 20 de companii din domeniul tehnologiei care, la începutul acestui an, au semnat un acord prin care se angajează să contracareze acest fenomen.
Platforma YouTube, deținută de Alphabet, compania-mamă a Google, precum și Meta, care deține Instagram și Facebook, au anunțat, de asemenea, că intenționează să folosească Content Credentials.
Pentru ca sistemul să funcționeze, atât producătorul instrumentului de inteligență artificială generativă folosit pentru a crea conținut, cât și platforma folosită pentru a distribui conținutul trebuie să fie de acord să folosească standardul industrial.
Cum funcționează sistemul de etichetare a conținutului generat de AI
Dacă o persoană folosește instrumentul Dall-E al OpenAI pentru a genera o imagine, de exemplu, OpenAI atașează un watermark (etichetă) la imaginea rezultată. Dacă acea imagine marcată este apoi încărcată pe TikTok, aceasta va fi etichetată automat ca fiind generată de AI.
TikTok, care este deținut de compania chineză ByteDance, are 170 de milioane de utilizatori în Statele Unite. Congresul american a adoptat recent o lege care obligă ByteDance să renunțe la TikTok, în caz contrar riscând ca platforma să fie interzisă.
TikTok și ByteDance au intentat un proces pentru a bloca legea, susținând că aceasta încalcă Primul Amendament din Constituția SUA.
TikTok etichetează deja conținutul generat de inteligența artificială realizat cu instrumente din cadrul aplicației, însă, prin ultimele modificări, ar urma să fie etichetat și conținutului generat în afara serviciului.
"Avem, de asemenea, politici care interzic AI realist care nu este etichetat, astfel încât, dacă AI realist (conținut generat) apare pe platformă, atunci îl vom elimina ca încălcând liniile directoare ale comunității noastre", a declarat Adam Presser, șeful operațiunilor și al departamentului de încredere și siguranță la TikTok, conform Reuters.