Apar noi date din ancheta deschisă după incidentul care a avut loc marți seara la stația de metrou Timpuri Noi, unde două trenuri s-au ciocnit. Oficialii Metrorex nu au nicio explicație, deocamdată, pentru faptul că trenul care a fost direcționat pe sensul opus nu a oprit la timp și s-a ciocnit ușor de garnitura aflată în stație. În mod normal ar fi trebuit să intre în funcțiune sistemele automate de oprire.
Stația de metrou Dristor 1, ora 18 și 50 de minute. Oră de vârf. Vagoanele și peroanele din stații sunt pline de călători. O garnitură de tren, dintre cele produse înainte de 1989, se blochează chiar la intrarea în stație. Surse Euronews vorbesc despre o problemă la sistemul de frânare și spun că mecanicul a constatat că trenul poate fi condus doar într-o singură direcție. Specialiștii Metrorex au decis că garnitura de metrou trebuie să ajungă la depoul Ciurel, aflat în cealaltă parte a orașului.
Mariana Miclăuș, director Metrorex: ”Acum se analizează cauzele defectării, de ce anume nu a pornit. Avem depouri specializate pentru mentenanță și reparații”
- Metrorex va avea trenuri noi, dar constructorul a fost penalizat: "Sunt multe milioane". Când vor circula noile garnituri și cât au costat
- Au început lucrările la magistrala de metrou M6, spre aeroport. Președintele CA Metrorex anunță extinderi și porți anti-suicid
- Noi stații de metrou, în București. Cum va arăta Magistrala 4, care va face legătura între Gara de Nord și Gara Progresul
La scurt timp după blocarea trenului, în subteran a început reorganizarea circulației. La stația Timpuri Noi, un tren venit dinspre Piața Unirii se afla deja în stație și urma să plece după rezolvarea blocajului. Un al doilea tren venit din aceeași direcție se apropie și el de peron.
Andre Rotaru, jurnalist Euronews: ”Datele pe care am reușit să obținem până acum pe surse, în jurul orei 19 trenul ajunge prima oară în stația Timpuri Noi, își continuă în mod normal deplasarea, însă pe traseu are un obstacol - trenul blocat în stația Dristor, motiv pentur care trebuie să treacă printr-o procedură numită intrarea pe cale abătută, să treacă practic pe sensul opus pentru a face loc trenului defect care se îndrepta spre depou”.
La ora 19 și 6 minute, din motiv încă neexplicate, trenul îl lovește pe cel aflat deja în stație”
Incidentul de la stația de metrou Timpuri Noi, investigat de Metrorex și de Poliție
Impactul a avut o viteză scăzută, de doar câțiva kilometri pe oră. Sistemul automat de cuplare al vagoanelor a intrat în funcțiune. Astfel, cele două trenuri, s-au legat unul de celălalt.
Laurențiu Dumitru, director AGIFER: ”Investigatorii respectivi au început ceea ce înseamnă operațiunile la fața locului pentru strângerea de probe, ceea ce înseamnă, declarații, măsurători, diagnosticări ale instalaților și materialului rulant operațiuni care urmează să se continue în cadrul acțiunii de investigare”
Principala întrebare a anchetatorilor se leagă acum de sistemul automat de siguranță. Acesta ar fi trebuit să detecteze pericolul și să oprească trenurile. Toate variantele sunt luate acum în calcul, inclusiv cea conform căreia sistemul a fost oprit intenționat.
Și în rândul angajaților Metrorex se face acum anchetă.
Mariana Miclăuș, director Metrorex: ”Mecanicii aseară au fost și dumnealor și încă dau explicații. Noi am început și vom începe examinări ale personalului și de asemenea avem înstruirile periodice ale școlii personalului unde se dezbat absolut toate instrucțiunile.
Nu mă pot pronunța în acest moment dacă este o eroare umană sau a fost o defecțiune tehnică. Sistemul Metrorex este sigur, noi avem instalații automatizate în întreaga rețea de metrou”.
Și polițiștii din Capitală au deschis dosar penal pentru neglijență în serviciu.
Crina Eșanu, purtător de cuvânt Poliția Capitalei: ”Cercetările sunt continuate de polițiști din cadrul Brigăzii de Poliție pentru Transportul Public, în vederea stabilirii cu exactitate a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul”.
Ambii mecanici au fost testați cu aparatul etilotest imediat după incident. Niciunul nu avea alcool în sânge.