Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

SUA vor interzice utilizarea de software și hardware chinezesc și rusesc în mașini

Departamentului de Comerț al Statelor Unite ale Americe interzice utilizarea, în autovehicule, a elementelor de software și hardware rusesc și chinezesc, din cauza preocupărilor legate de securitatea națională.

Regula finală a fost publicată în registrul federal marți dimineață, după ce Biroul pentru Industrie și Securitate al Departamentului de Comerț a analizat problema în ultimele luni, conform ABC News. În cadrul procesului de reglementare, Biroul pentru Industrie și Securitate a constatat că anumite tehnologii care provin din China sau Rusia prezintă „un risc nejustificat și inacceptabil” pentru securitatea națională a SUA.

SUA vor interzice utilizarea de software și hardware rusesc și chinezesc în mașini

„Mașinile din ziua de azi nu sunt doar oțel pe roți, ci sunt adevărate calculatoare. Au camere, microfoane, urmărire prin GPS și alte tehnologii care sunt conectate la internet. Prin această regulă, Departamentul Comerțului face un pas necesar pentru a proteja securitatea națională a SUA și a proteja confidențialitatea americanilor, împiedicând adversarii străini să manipuleze aceste tehnologii pentru a accesa informații sensibile sau personale", a declarat secretarul pentru Comerț, Gina Raimondo.

Interdicțiile în ceea ce privește software-ul se vor aplica mașinilor fabricate începând cu 2027, iar interdicțiile hardware se vor aplica vehiculelor din 2029, potrivit Reuters.

De asemenea, se interzice companiilor de mașini chineze chiar să și testeze mașinile pe drumurile din SUA.

Regula finală, care se aplică numai vehiculelor de pasageri, stabilește că hardware-ul și software-ul integrate în sistemul de conectivitate al vehiculelor (VCS) și software-ul integrat în sistemul de conducere automată (ADS), sistemele din vehiculele care permit conectivitate externă și capacități de conducere autonomă „prezintă un risc nejustificat și inacceptabil pentru securitatea națională” atunci când sunt proiectate, dezvoltate, fabricate sau furnizate de entități cu o legătură „suficient de mare” cu China sau Rusia, după cum a transmis Departamentul de Comerț, care susține că va emite, în viitor, și o reglemantare separată care se adresează vehiculelor comerciale.

Un înalt oficial al administrației a declarat că industria auto a fost în mare măsură de acord cu aceste reglementări, mai ales că este vorba de securitatea națională.

„Accesul rău intenționat la aceste lanțuri de aprovizionare critice ar putea permite adversarilor noștri străini să extragă date sensibile, inclusiv informații personale despre șoferii sau proprietarii de vehicule și să manipuleze vehiculele de la distanță”, potrivit unui comunicat al Departamentului de Comerț.

De asemenea, noua regulă interzice producătorilor care au „o legătură suficient de mare” cu China sau Rusia să vândă în SUA vehicule noi care încorporează hardware sau software VCS sau software ADS, chiar dacă vehiculele respective au fost fabricate în Statele Unite.

Un alt oficial înalt al administrației a spus că pericolele software-ului chinez și rusesc se extind dincolo de mașină. De exemplu, dacă telefoanele mobile sunt conectate la acest software, ar putea oferi Chinei o modalitate ușoară de a extrage datele utilizatorilor.

„Activitatea cibernetică recentă rău intenționată, în special activitatea pe care o fac, care a creat un adevărat taifun, a crescut cu adevărat urgența de a preveni și mai mult riscurile pentru infrastructura noastră critică. Și am văzut nu doar acel taifun, ci și dovezi în creștere ale poziționării malware-ului chinezesc în infrastructura noastră critică, exclusiv în scopul sabotajului și perturbării. Cu potențiale milioane de vehicule conectate tehnologic care urmează să fie produse, fiecare cu o durată de viață de 10-15 ani, riscul de sabotaj crește într-adevăr substanțial. Al doilea set de riscuri sunt chiar aceste date. Riscul de securitate, având în vedere cantitatea masivă de date personale sensibile, inclusiv date privind locația geografică, înregistrări audio, video și alte date în direct care sunt colectate legate de aceste vehicule”, a spus un oficial înalt al administrației.

Interdicțiile nu vor acoperi software-ul chinez dezvoltat înainte de intrarea în vigoare a noilor reguli, atât timp cât mentenanța acestuia nu este făcut de o firmă chineză.

Există însă și repercusiuni nu doar asupra constructorilor americani, ci și a celorlalți constructori de mașini care folosesc componente chinezești. Un exemplu dat de Reuters este Polestar, adică divizia de lux de la Volvo, grup suedez care face parte din concernul chinez Geely. În noile condiții, Polestar a avertizat, încă din octombrie, c regula i-ar „interzice efectiv” să vândă vehicule în Statele Unite.

Un oficial al administrației a spus că este posibil ca Polestar să poată solicita un fel de autorizație specifică.

Acestă ultimă mișcare a Washingtonului împotriva vehiculelor chinezești vine după ce Departamentul de Comerț a declarat în urmă cu câteva zile, că are în vedere o represiune similară împotriva dronelor de fabricație chineză, ca urmare a majorărilor abrupte ale tarifelor de anul trecut pentru importurile vehiculelor sale electrice.

În urmă cu două zile, Departamentul de Comerț a declarat că intenționează să propună și reguli care interzic software-ul și hardware-ul chinezesc și în vehiculele comerciale mai mari, inclusiv în camioane și autobuze. O decizie finală va fi la latitudinea viitoarei administrații Trump.

În septembrie, administrația Biden a finalizat majorările de tarife pentru importurile de vehicule electrice din China.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE