Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Spitalele din Marea Britanie testează o aplicație AI de citire a buzelor pentru a ajuta pacienții care nu pot vorbi

"Mă doare", spune o voce digitală în timp ce Nathan Armstrong, în vârstă de 33 de ani, se uită la un iPad la Royal Preston Hospital din Lancashire, în nord-vestul Angliei.

El folosește SRAVI, prescurtarea de la Speech Recognition For The Voice Impaired (Recunoașterea vorbirii pentru persoanele cu deficiențe vocale), o aplicație de citire pe buze care este testată în spitalele publice din Marea Britanie în rândul pacienților care au dificultăți de vorbire, fie din cauza unui cancer în gât, a unei operații la gât sau a unui accident vascular cerebral, potrivit Euronews Next.

Creată de o companie nord-irlandeză, aplicația folosește inteligența artificială (AI) pentru a descifra mișcările buzelor pacienților și pentru a-i ajuta să comunice mai bine cu personalul medical și cu familiile lor.

Pacienții trebuie doar să rostească o frază în fața camerei unui smartphone, iar aplicația o va interpreta și o va spune cu voce tare pentru ei.

Armstrong, care s-a confruntat cu o paralizie a corzilor vocale încă de când era copil, a suferit o traheostomie în 2019. Deși deschiderea chirurgicală din trahee l-a ajutat să respire mai bine, aceasta l-a făcut să-și piardă vocea.

Deoarece cea mai mare parte a aerului pe care îl expiră trece prin tubul de traheostomie și nu prin corzile vocale, el poate vorbi doar acoperind orificiul de respirație și forțând aerul să iasă prin gură.

Noua aplicație de citire a buzelor a avut un "mare impact" asupra vieții sale, spune el.

"O adevărată mană cerească”

”Respirația este foarte grea și obositoare. Așa că mă ajută să comunic cu ceilalți, fără a fi nevoie de un îngrijitor sau de cineva care să mă însoțească", a spus el. "Pot să fac totul de unul singur, ceea ce îmi oferă mai multă libertate de a face lucruri și cu copiii mei".

Compania Liopa, care se află în spatele aplicației, spune că aceasta poate înțelege mai mult de 40 de fraze comune - cum ar fi "am nevoie la baie" sau "sună-mi familia" - iar software-ul continuă să învețe pentru a-și îmbunătăți performanțele.

De asemenea, sunt mulțumiți și asistenții medicali de la spitalul în care este testată.

"SRAVI a fost o adevărată mană cerească", a declarat Linda Phillips, asistentă de cercetare pentru echipa de traume și îngrijiri acute de la spitalul Royal Preston.

Tablourile de comunicare și tabletele analogice și digitale au ajutat, dar unii pacienți sunt prea slabi pentru a avea acea "dexteritate fină a degetelor", a declarat Shondipond Laha, consultant în terapie critică la Royal Preston Hospital.

"Aceste lucruri sunt utile, dar sunt foarte greu de exprimat fraze întregi, de exemplu", a adăugat el.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE