Sute de locuri din trenurile Eurostar dintre Londra și Paris se epuizează din cauza Brexit-ului și a lipsei de personal.
Directorul executiv al companiei, Gwedoline Cazenave, a spus că verificările la frontieră post- Brexit au dus la „blocaj în stații”.
Această situație a forțat compania să limiteze vânzările de bilete între cele două capitale pentru a evita cozile lungi și întârzierile.
Cum a creat Brexit probleme Eurostar?
Controalele la frontieră post-Brexit înseamnă că toți pasagerii trebuie să aibă ștampilarea pașapoartelor - chiar și atunci când folosesc eGates.
Dar lipsa personalului de frontieră care să efectueze aceste verificări este o problemă. Timpul necesar procesării pasagerilor care pleacă din gara St Pancras din Londra a crescut cu 30% din cauza pandemiei de COVID-19 și a Brexitului.
Dacă primele trenuri ale zilei nu pleacă la timp, acest lucru poate cauza întârzieri de necontrolat pe tot restul zilei.
„Dacă amâni primul tren, atunci întârzii și al doilea și atunci este o experiență foarte proastă pentru clienți”, a spus Cazenave.
Primul tren al zilei între Londra și Paris are capacitatea de a transporta 900 de pasageri. Eurostar trebuie să limiteze vânzările de bilete la 550, ceea ce înseamnă că 350 de locuri rămân nevândute.
Condițiile înghesuite de la gara Amsterdam Centraal înseamnă că problema acolo este și mai gravă. Doar aproximativ 200 de pasageri pot fi procesați înainte de plecare către Londra.
Pasagerii sunt sfătuiți să sosească cu 90 de minute înainte de plecarea trenului lor - de trei ori mai mult decât înainte de pandemie - pentru a avea suficient timp pentru a trece prin controlul pașapoartelor.
Nicio rută Eurostar nouă până când nu vor fi remediate întârzierile la frontieră
Cazenave a explicat că problemele îl împiedică pe operator să repornească serviciile care au fost suspendate anterior - inclusiv rutele de schi de la Londra la Alpi .
„Atâta timp cât nu putem funcționa cât mai bine din punct de vedere al experienței clienților în Londra și Paris, de ce ar trebui să mergem la Bourg-Saint-Maurice de 10 ori pe an?” a spus ea.
Principalul obiectiv al companiei, a adăugat ea, a fost rezolvarea acestei probleme majore înainte de a lua în considerare ce face în viitor pentru aceste tipuri de destinații.
Comentariile lui Cazenave au venit în momentul în care Eurostar și-a anunțat noua marcă după o fuziune cu operatorul de trenuri de mare viteză franco-belgian Thalys, spunând că speră să transporte 30 de milioane de pasageri pe an până în 2030.