Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Cum funcționează radarele fixe, active pe autostrăzi și DN2. Șoferii depistați în trafic vor primi amenzile acasă

Noul sistem e-SIGUR este activ, anunță Poliția Română. Este vorba despre camerele mobile, amplasate pe marginea drumului, care înregistrează activitatea în trafic a șoferilor.

Apoi, înregistrările sunt trimise și analizate de polițiști, iar dacă se constată încălcarea legislației rutiere, atunci șoferul va primi amenda acasă, fără a mai fi nevoie de oprirea în trafic.

Poliția Română anunță că noile radare fixe sunt active pe Autostrăzile A1 și A2, precum și pe Drumul Național DN2 din județul Vrancea, urmând ca în viitor să fie extins sistemul la nivel național.

Scopul implementării acestor radare fixe este „reducerea cu 50%, până în anul 2030, comparativ cu anul 2019, a numărului persoanelor decedate și cu 50% a numărului persoanelor grav rănite în urma producerii accidentelor rutiere.”, potrivit legii care înființează sistemul e-SIGUR.

Cum vor funcționa radarele fixe

Comisar-șef Bogdan Oproiu, adjunctul Direcției Rutiere: „Începând cu 1 ianuarie 2025 a fost operaționalizat sistemul de supraveghere a traficului rutier e-SIGUR. Este un sistem care presupune monitorizarea cu risc rutier din România, monitorizare realizată prin dispoziteveșe radar tip pistol aflate în dotarea structurilor Poliției Rutiere. Ele vor putea fi observate amplasate pe trepied, în afara părții carosabile, la loc vizibil, în zonele cu risc rutier. R

adarele vor funcționa într-un sistem automat, astfel că toate vehiculele care vor fi depistate cu viteză peste limită legală vor fi înregistrate. La sfârșitul programului de lucru, polițistul, rutier va descărca toate aceste date, iar colegii din managamentul de trafic vor identifica proprietarii vehiculelor, îi vor notifica pentru a ne comunica datele conducătorului auto. Ulterior, după ce primim aceste date, polițistul rutier va întocmi procesul-verbal de constatare a contravenției, pe care îl va transmite direct șoferului.”

Ce se întâmplă în cazul proprietarilor de mașini care nu vor dori să spună cine s-a aflat la volan?

Comisar-șef Bogdan Oproiu, adjunctul Direcției Rutiere: „Acesta va fi sancționat cu o amendă cuprinsă între 9 și 20 de puncte amendă. Un punct de amendă este astăzi 202,5 lei.”

Este posibil să fie identificate și alte abateri?

Comisar-șef Bogdan Oproiu, adjunctul Direcției Rutiere: „În situația în care, în momentul procesării imaginilor, polițistul rutier constată că acel șofer poate a folosit telefonul mobil, poate nu a purtat centura de siguranță, pe lângă depășirea regimului legal de viteză, se vor face verificări și cu privire la alte abateri săvârșite.”

Ce semnalizează e-SIGUR

Potrivit legii care înființează sistemul, e-SIGUR procesează automat datele de monitorizare a traficului rutier colectate și datele cuprinse în sistemele informatice prevăzute și creează semnalări privind:

  • posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice sau posibila prezență în trafic a unor vehicule supuse confiscării, căutate potrivit legii, sau care pot fi utilizate ca probă într-o procedură judiciară;
  • posibila prezență în trafic a unor vehicule care circulă fără achitarea tarifului de utilizare și a tarifului de trecere pe rețeaua de drumuri.

Semnalările privind posibila încălcare a normelor de circulație pe drumurile publice vizează:

  • limita maximă admisă de viteză pentru categoria de vehicul pe un anumit sector de drum;
  • interdicția sau restricția de a conduce un vehicul pe o bandă a sensului de deplasare;
  • semnificația culorii roșii a semaforului;
  • interdicția de a conduce pe drumurile publice un vehicul a cărui înmatriculare este suspendată;
  • trecerea la nivel cu calea ferată;
  • interdicția de a adopta un comportament agresiv în conducerea vehiculelor pe drumurile publice

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE