Săptămâna Modei de la Paris a propus, printre altele, un show spectaculos pus în scenă de Demna Gvasalia. Demna, pe scurt, adică directorul de creație al casei de modă Balenciaga.
A fost cea de-a 51-a colecție sub acest brand. Pe platformele social media au curs epitetele.
Pe fundal, un poem de iubire, recitat de o inteligență artificială
Pe scenă, modelele lui Demna. Neopren aproape integral și fețe acoperite de cagule futuriste. Mimică inexistentă. „O invazie a unei specii pregătite să cucerească Pământul după ce omenirea s-a autodistrus”, a descris Vogue execuția vizuală. Continuând: “Bine ați venit în universul distopian a lui Demna...”.
Este cel de-al doilea show haute-couture Balenciaga sub semnătura lui Demna. O producție prin care designerul trasează conturul unui viitor al industriei, după cum el însuși o spune, în Vouge.
Show-ul din 2022 a fost îndelung așteptat. Casa de modă a renunțat la prezentările haute-couture în 1968, când atelierul a fost închis. Au punctat colecțiile prin evenimente anuale...dar atât.
Demna a schimbat această viziune. A decis să incorporeze în creațiile sale părți importante din istoria casei de modă, iar pe podium a apărut din nou gazar–ul, un material de mătase rigidă, care i-a adus faima lui Cristobal Balenciaga.
S-a jucat și cu neoprenul, în execuții de ținute casual: jeanși și tricouri, piese care, în mod tradițional, nu au ce să caute în zona haute-couture.
Evenimentul s-a viralizat, însă, și datorită modelelor
Pe podium și-au găsit loc nume mari din industria filmului și a muzicii. Kim Kardashian, Nicole Kidman, Dua Lipa, Bella Hadid și Naomi Campbell au pășit prin salonul istoric din inima Parisului, purtând creațile lui Demna.
Iar printre spectatori s-au numărat Kris Jenner, rapperul Offset, dar și de-acum tânăra domnișoară North West. Puștoaica de numai 9 ani a lui Kanye West și Kim Kardashian este, cel puțin pentru comunitățile de pe TikTok, nu doar starul evenimentului, ci și fashion-icon al acestor vremuri.
Că Demna e un vizionar, se vede cu ochiul liber. Reușitele sale sunt cu atât mai spectaculoase, cu cât lumea se așteaptă la ceva ieșit din comun, atunci când în ecuație intră brandul Balenciaga. Amintiți-vă de campania de marketing pentru cea mai recentă colecție de încălțăminte, cu acei sneakerși distruși. Și totuși, fiecare apariție sub semnătura designerului cu origini georgiene reușește să surprindă.