Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Poşta Română, ţinta unei campanii de phishing. Date personale și bancare, cerute printr-un SMS

Poşta Română este ţinta unei noi campanii de phishing. Mai multor persoane, clienți sau nu ai companiei, le-a fost trimis un SMS prin care le sunt solicitate date bancare și personale.

Prin SMS, este distribuit un link unde se cer date personale şi bancare. Compania Poșta Română transmite că foloseşte doar canalele oficiale de comunicare, iar eventualele SMS-uri trimise clienţilor anunţă doar de unde pot fi ridicate coletele.

Poșta Română: ”Un nou val de acţiuni de phishing în care este folosit numele Poştei Române îşi face simţit prezenţa, prin intermediul SMS-urilor trimise de infractorii cibernetici care atentează la conturile şi la datele personale ale utilizatorilor de internet”

Compania a precizat că persoanele cărora le este trimis SMS-ul sunt alese la întâmplare. Vorbim de clienţi ai Companiei Naţionale “Poşta Română”, dar și alte persoane care nu folosesc serviciile poştale.

Cum funcționează înșelătoria?

SMS-ul este primit de pe un număr de telefon de România. Destinatarului i se aduce la cunoştinţă faptul că trebuie să primească un colet, dar adresa este incorectă sau informaţiile personale sunt incomplete.

Destinatarului îi este oferit un link pe care este îndemnat să îl copieze în browser şi apoi să îl deschidă.

Odată cu accesarea link-ului, acestuia i se cere să completeze date personale, de la adresă şi până la cont bancar (număr de card, data expirării, titular card, codul de siguranţă).

Când utilizatorul oferă datele contului bancar, banii îi sunt sustraşi rapid de pe card.

Poșta Română: ”Compania Naţională “Poşta Română” nu solicită clienţilor să îi furnizeze date cu caracter personal, informaţii bancare confidenţiale referitoare la conturile personale, numere de card sau coduri PIN şi nici realizarea de plăţi online ale unor taxe vamale”.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE