În era digitală, politicienii români sunt din ce în ce mai prezenți pe rețelele de socializare, încercând să se apropie de electorat. Însă dorința de a fi mereu în centrul atenției îi poate pune în ipostaze amuzante sau chiar îi transformă în ținta ironiilor internauților.
Mulți dintre ei au, însă, echipe de consilieri care îi ajută să gestioneze aceste situații și să transforme potențialele gafe în avantaje de imagine.
Să urmărim câteva dintre cele mai comentate sau ridiculizate momente ale politicienilor pe internet.
Politicienii încearcă să se remarce și pe internet, dar unora nu prea "le iese"
Celebrul „Catwalk” al politicienilor, o creație tip Deep Fake a Inteligenței artificiale, este viral pe internet. Liderii de partid, mulți dintre ei candidați la Președinție, apar defilând pe podium. Creatorul anonim a avut intenția de a ironiza, iar rezultatul a fost o avalanșă de meme-uri și comentarii ironice pe internet.
Clipul nu i-a scăpat președintelui PSD, Marcel Ciolacu, care, sfătuit de consultanții săi de imagine, a ținut să răspundă într-un mod amuzant.
În multe dintre postările de pe rețelele de socializare, președintele PNL, Nicolae Ciucă, este botezat de internauți Ostașul.
Panourile cu mult așteptata sa carte „Un ostaș în slujba țării” sunt și ele subiect de glumă pentru adversarii politici, dar și pentru internauți.
Președinta USR, Elena Lasconi, a surprins prin aparițiile ei în haine tradiționale. Este o imagine care contrastează cu viziunea progresistă a partidului care a propulsat-o în lupta pentru Cotroceni. Recent, Lasconi a primit de la un susținător o dedicație specială. Clipul a devenit viral în scurt timp.
Dar preferatul internaților pare să fie George Simion, liderul partidului AUR. El a avut parte de propria sa porție de ironii, după ce a apărut pe mai multe panouri publicitare prin care face diverse promisiuni românilor. Internauții nu au ezitat să transforme aceste imagini în meme-uri, criticând mesajele politice și făcând haz de necaz.
Mulți politicieni au echipe de consilieri de imagine care încearcă să gestioneze aceste situații. Strategiile lor includ nu doar să pareze atacurile de imagine, ci și să le folosească în avantajul lor. Astfel, o situație considerată inițial o gafă poate deveni o oportunitate de a câștiga simpatie sau vizibilitate.