Mașinile viitorului au motoare puternice, se conduc singure și pot evita pietonii care le apar în cale. Specialiștii atrag atenția că nu doar numărul de cai putere ar trebui să ne intereseze când alegem o mașină nouă, ci și gradul de stabilitate oferit de suspensie și cauciucurile cu care este dotată.
Alte avantaje sunt date de ecranele și senzorii de ultimă generație. Deocamdată însă legislația din România nu permite folosirea tuturor dotărilor de pe aceste mașini.
Sfaturi pentru alegerea unei mașini puternice
Caii putere au făcut spectacol, în campusul Universității Politehnica București. Piloții au avut și câteva sfaturi pentru cei care își doresc mașini puternice.
Vlad, pilot de drifturi: "Să nu se grăbească la cai, mult mai important este să ai o suspensie, să ai mașina stabilă, cauciucurile care trebuie, mulți se aruncă la cai. Nu e vorba de cai, e vorba de skill."
Mașinile viitorului vin și ele cu motoare puternice, dar și cu tehnologii considerate până nu de mult SF. Acest model autonom, pe care îl puteți vedea în premieră, în România, are 650 de cai, dar a fost ”îmblâzit” la 250 de kilometri pe oră. Pornește prin simpla apăsare a pedalei și poate evita obstacole cu o precizie de 20 de centimetri.
Constantin Ciobanu, jurnalist auto: "Îți înregistrezi traseul până în garaj, ajungi în fața casei de vacanță, te dai jos și controlezi din telefon ca mașina să se ducă să se parcheze singură.
Mașinile au tehnologia (n. red. pentru a circula pe drumurile publice), însă nu există legislație în momentul de față pentru că există o dilemă, în cazul în care se întâmplă ceva, cine este vinovat."
"Poziția de condus mi se pare una sportivă, chiar dacă eu nu sunt fan electrice", spune un vizitator.
Sunt mașini dotate cu senzor, camere de luat vederi și ecrane care funcționează ca o fereastră suplimentară.
Mașinile trecutului și viitorului
Mașinile viitorului și-au dat întâlnire cu mașinile trecutului, la expoziția organizată de Politehnica București. Sunt modele rare, unele din ele tunate.
Daniel Tomescu, șofer: "E o mașină făcută pentru Japonia, sunt puține în România, se folosește preponderent la drift, se descurcă foarte bine în derapaj controlat."
Ilona Costea, decanul Facultății de Transporturi: "Avem retromobile, avem automobile istorice, avem o coelcție impresionantă de automobile mai vechi. Pornim această călătorie spre prezent și de ce nu, spre viitor."
O călătorie pentru care se pregătesc viitorii ingineri ai Politehnicii.
Mihnea Costoiu, rectorul Universității Politehnica București: "Industria auto este lângă noi la acest eveniment. Cea mai imporantă școală tehnică din această parte a lumii are ce oferi."
Sebastian Burduja, minstrul Cercetării, Digitalizării și Inovării: "Oameni ca voi sunt efectiv în vârful lumii. Nu lăsați pe nimeni să vă taie aripile."
Super-mașinile pot fi admirate tot weekendul, în campusul Universității Politehnica, între orele 10:00 și 18:00. Intrarea este liberă.