Polestar Automotive va fi primul producător de mașini electrice care va apela la baterii cu încărcare rapidă, capabile ca după doar 10 minute să livreze energia aproape de capacitate maximă. Tehnologia este furnizată de StoreDot, o companie de tip start-up din Israel, relatează agenția Reuters.
Producătorul suedez de vehicule electrice, sprijinit de Volvo și de compania chineză Geely, se numără printre cei aproape 15 constructori de automobile și alte firme, precum BP, Daimler și Volvo Cars, care sunt parteneri strategici ai StoreDot.
În baza acordului, cele două companii vor colabora pentru a încorpora tehnologia de încărcare rapidă în vehiculele Polestar.
Un prototip va fi prezentat anul viitor, iar StoreDot a anunțat că speră ca mașinile Polestar care folosesc bateriile sale cu încărcare ultrarapidă să fie pe șosele până în 2027.
Thomas Ingenlath, directorul general al Polestar, a precizat că, datorită colaborării cu StoreDot, proprietarii de vehicule electrice vor avea ”posibilitatea de a le reîncărca în câteva minute".
"Ceea ce înainte era anxietatea legată de autonomie în cazul vehiculelor electrice se transformă acum în anxietate legată de încărcare. Viteza de încărcare este considerată în prezent principalul obstacol în calea folosirii vehiculelor electrice”, a spus Doron Myersdorf, CEO al StoreDot.
Bateriile cu încărcare rapidă au componente care nu se degradează
Potrivit Reuters, Myersdorf își propune să aibă colaborări și cu alți producători de automobile. Bateria pe care o dezvoltă are capacitatea de a se încărca de la 10% la 80% din capacitate în 10 minute, fiind garantate peste 1.000 de cicluri consecutive de încărcare.
În schimb, stațiile de încărcare vor trebui să fie modernizate la 350 de kilowați pentru a face față încărcării mai rapide, a explicat el.
"Prezentăm o tehnologie care nu se degradează din cauza încărcării rapide", a spus Myersdorf, adăugând că acest lucru se datorează faptului că bateriile StoreDot sunt pe bază de siliciu în loc de grafit.
StoreDot a reușit să atragă deja investiții de 200 de milioane de dolari și vrea să mai obțină încă 150 de milioane de dolari din fonduri private. Compania a fost înființată în 2012 când a dezvoltat un încărcător rapid de telefoane mobile, dar a trecut la vehicule electrice atunci când Daimler a devenit partener strategic în 2017.
Luna trecută, Polestar a declarat că livrările de vehicule electrice (EV) au crescut cu 50% în al treilea trimestru față de anul precedent, dar au scăzut cu 12% față de al doilea trimestru. Vânzările de vehicule electrice sunt încă în creștere puternică, dar parțial din cauza inflației că cererea nu ține pasul cu așteptările constructorilor auto și ale altor companii care au investit miliarde de dolari în spațiul EV.