La aproape două luni de la inaugurare, pe podul de la Brăila, considerat ”Golden Gate” de România, au apărut primele denivelări. În direct la Euronews România, Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrarea a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), a explicat că există suspiciuni c-ar fi o ”problemă cu compatibilitatea dintre asfalt și tablierul metalic”, însă aceste nereguli descoperite odată cu șuruburile nestrânse vor fi remediate de constructorul italian, pentru că podul nu este recepționat.
Întrebat de ce nu au fost verificări înainte ca podul să fie dat în folosință, reprezentantul CNAIR a afirmat că este vorba despre o ”culpă comună” a constructorului, dar și a consultantului.
”Practic, aici putem să spunem că este o culpă comună, a constructorului că a omis să strângă anumite șuruburi, nu pe toate, dar și a consultantului care nu a verificat la rând toate șuruburile.
Pe acel pod sunt peste 100.000 de șuruburi, undeva la 114.000 de șuruburi. Ele în marea majoritate au fost strânse, au fost și câteva, am identificat la 250-300 de șuruburi care nu erau strânse, din cele peste 60.000 deja verificate până în acest moment.
Este un număr foarte mic de șuruburi, dar asta nu scuză neglijența și a constructorului și consultantului”, a declarat Alin Șerbănescu, în direct la Euronews România.
Șuruburi nestrânse pe Podul de la Brăila. ”Este vorba despre parapet, care nu pune în pericol nici stabilitatea, nici siguranța”
Din acest motiv, CNAIR a decis să trimisă o echipă de supraveghere la Podul de la Brăila.
”Am luat decizia să trimitem acolo o echipă de supraveghere. I-am cerut constructorului să vină cu echipe și să ia la rând fiecare șurub și acum este în plin proces de strângere a șuruburilor parapetul, pentru că vorbim despre parapet.
Ca să nu se creeze panică și o fobie de circulație pe acel pod, nu este vorba despre stabilitatea sau de siguranța podului.
Este vorba despre parapet, care nu pune în pericol nici stabilitatea, nici siguranța, nici posibilitatea ca acel pod să fie folosit în continuare”, a mai precizat Șerbănescu.
Podul de la Brăila nu a fost recepționat. ”Nu îi vom face recepția dacă nu rezolvă aceste probleme”
”La ora actuală, podul nu este recepționat. Este încă în sarcina antreprenorului, este în posesia și în grija lui.
Ca atare, constructorul trebuie ca până la momentul recepției să facă toate demersurile să pună la punct toate neconformitățile. Nu îi vom face recepția dacă nu rezolvă aceste probleme, inclusiv aceste șuruburi”, a mai menționat purtătorul de cuvânt al CNAIR.
În urma controlului, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că au fost verificate 50.000 de șuruburi, adică jumătate din total. Șuruburile pe care un bărbat le-a filmat erau prinse pe parapetele de pe marginea podului inaugurat în urmă cu nici două luni. Grindeanu a mai spus că verificarea se va încheia zilele următoare și că nu este există probleme de siguranță în trafic.
Alin Șerbănescu, despre podul de la Brăila. ”N-am mai fost obișnuiți cu acest tip de poduri”
De asemenea, purtătorul de cuvânt al CNAIR a precizat că a fost trimisă în zonă o echipă de specialiști pentru a face verificări, în condițiile în care au fost descoperite denivelări pe calea de rulare.
”Încearcă să vadă exact care e situația cu mixtura, pentru că dincolo de circulația cu supratonaj mare, sunt acele perioade de restricții de circulație din cauza caniculei.
Avem și suspiciuni c-ar fi o problemă cu compatibilitatea dintre asfalt și tablierul metalic.
Acest pod este unic în România. N-am mai fost obișnuiți cu acest tip de poduri și automat cu comportamentul lui”, a mai spus Alin Șerbănescu.
Reprezentantul CNAIR a subliniat că autoritățile vor ca ”până la momentul recepției, situația să fie remediată de constructorul italian Webuild”.