Pandemia ne-a schimbat obiceiurile, preferințele și mai ales, stilul vestimentar. Dacă înainte doamnele se mândreau cu pantofii cu toc, acum la modă sunt așa numiții clogs. Pe românește, papuci de lux.
Cele mai râvnite perechi sunt sold out, și costă aproape 1.000 de euro.
Colecții limitate de la Crocs
Crocs au fost printre cele mai criticate modele de încălțăminte din ultimele două decenii. Modelul original, apărut în 2002, este colorat, și putea fi personalizat cu mărgeluțe.
O dată cu pandemia, Crocs a scos colecții limitate, cu Salehe Bembury sau Balenciaga și au devenit extrem de căutați. Vânzările au crescut cu 300% din 2019, până în 2021.
Colecția limitată cu designerul Salehe Bembury, unul dintre cei mai cunoscuți creatori de street-wear al momentului, este sold out aproape imediat ce sunt lansate modelele. O pereche costă 85 de dolari in magazin, asta dacă reușește să o cumperi, iar mai apoi pe piața de resell este vândută cu 1.000 de dolari.
Crocs și Balenciaga, colaborare neașteptată
Colecția cu Balenciaga a fost una complet neasteptată, când au fost dezvăluiți Crocși cu toc. Pe lângă desingul cel puțin ciudat, ei vin cu prețul piperat de 625 de dolari.
Un alt brand cunoscut pentru designul de clogs este Fear of God, care vine cu un design mai simplist și mai elegant. Jerry Lorenzo, creatorul casei de modă, accesorizează costume elegante, oversized cu respectivii clogs iar rezultatul final este unul care a inspirat lumea modei.
Și Hollywoodul s-a îndrăgostit instant de papucii extrem de comozi, iar Justin Biebier, Kylie, Kendall Jenner și Hailey Biber au început să fie văzuți purtând aceste modele.
Ulterior,papucii au devenit trendy și pe rețelele de socializare. Pe Tik Tok, hastagul ”crocs” are peste 4 miliarde de vizualizări. Părerile sunt împărțite, mulți glumind pe seama acestor papuci, iar alții lăudand comfortul pe care îi oferă.
În română nu avem încă un termen pentru acest fel de încălțăminte însă este foarte posibil ca Crocs să devină denumirea uzuală pentru acest tip de papuci, precum adidași a intrat în dicționar în urma popularității firmei Addids.