Târgul de cariere „POLIJobs” organizat de Universitatea Politehnica din București conectează companiile inovatoare din domeniul ingineriei cu studenții interesați să-și găsească un loc de muncă. Ajuns la a cincea ediție, evenimentul va avea loc în perioada 16-17 noiembrie, între orele 10:00-17:00, în Hol AN din Rectorat.
Peste 60 de companii de top au pregătit numeroase oportunități de carieră pentru studenții și absolvenții UPB: programe de burse, internshipuri, joburi part-time sau full-time, entry-level, middle-level sau senior level.
Prin participarea la POLIJobs, toți cei aflați în căutarea unei oportunități de carieră au șansa de a discuta direct cu angajatorii.
IMSAT, printre companiile participante la POLIJobs
Printre companiile participante se numără și IMSAT, proiectant și integrator de soluții multitehnice, o companie românească specializată pe domeniul electric, mecanic, automatizări, curenți slabi și integrare roboți.
Care este principala provocare a IMSAT în contextul economic și social actual?
„Identificarea așteptărilor candidaților și crearea unui climat propice, pentru implicarea activă a acestora în cadrul programului de formare și dezvoltare profesională”, au răspuns reprezentații IMSAT.
Cum găsește IMSAT un limbaj comun cu noua generație de angajați?
Un limbaj comun cu nouă generație de angajați poate fi găsit analizând interesele profesionale ale acesteia (legate de flexibilitate, de fenomenul digitalizarii – tinerii preferă un mediu cât mai digital de lucru, de mediul profesional – un spațiu dedicat dezvoltării profesionale, învățării), pentru a există consensul dialogului dintre ambele părți. De exemplu, instrumentele digitale și utilizarea tehnologiei digitale la locul de muncă reprezintă în sine un limbaj stăpânit bine de nouă generație de angajați, motiv pentru care acestea nu trebuie neglijate pentru a extrage o productivitate maximală în rândul tinerilor, și, în egală măsură, pentru a munci cu plăcere. Totodată, aceștia preferă să împărtășească experiențele profesionale și au nevoie de feedback constant.
O altă valoare-cheie pe care generația actuală o vizează în companiile pentru care vor să lucreze, este reprezentată de implicarea acestora dpdv social, acordând atenție sănătății lor fizice și mentale, astfel, beneficiile extra-salariale devenind foarte importante pentru parcursul lor profesional. De asemenea, sunt interesați de dezvoltarea personală și se așteaptă că angajatorii să le ofere oportunități în acest sens, precum cursuri suplimentare etc.
Există numeroase studii care atestă specificul acestei generații în sfera profesională, precum studiul Institutului de Cercetare „Springtide”, conform căruia 82% din 6.900 de tineri chestionați afirmă importantă pe care o are asupra motivației lor în muncă un manager deschis, pe care să îl considere un sprijin, sau alt studiu Deloitte, ce arată valoarea majoră a diversității într-o companie privind vârstă, sexul, sau identitatea umană. Astfel, angajatorii ar trebui să țînă cont de toate aceste principii susținute de generația actuală, pentru a investi în tineri de succes, dedicați job-ului prestat.
Este necesar că noii generații să i se înțeleagă perspectiva asupra dezvoltării sale profesionale și să i se asigure condițiile favorabile de lucru pentru a există beneficii, atât în favoarea companiei în care activează, cât și în favoarea unui parcurs profesional plăcut pentru angajați.