Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Moda și sportul: două lumi unite prin tricourile fotbaliștilor

Pentru cineva neimplicat, să zicem, moda și fotbalul pot părea două lumi la poluri opuse.  Cu toate acestea, cele două industrii se intersectează constant, de decenii bune. Ba chiar, în ultima perioadă, contopirea este tot mai evidentă.

În 2018, regretatul Virgil Abloh a lansat o colecție îndelung așteptată - Football, Mon Amour - o colaborare cu Nike, creată special pentru Cupa Mondială.  Tricourile de fotbal Off-White și sneakerșii porticalii au ajuns imediat printre cele mai râvnite piese ale anului. Apropo, pe primele le mai găsiți online, la resell, cu prețuri începând de la 300 de dolari.

Yohji Yamamoto pentru Real Madrid - un parteneriat permanent

În 2014,adidas l-a adus pe Yohji Yamamoto să creeze o colecție aparte pentru Real Madrid.  O linie all black, în stilul tipic al creatorului de modă japonez, folosită de regina absolută a fotbalului european în Liga Campionilor.

Atât de bine a prins ideea, încât parteneriatul a devenit unul permanent, iar anul aceasta a adus pe piață cea de-a patra iterație Y3 – adidas x Yamamoto.

Oricum, adidas are mână bună când vine vorba despre echipamente sportive. Brandul este responsabil pentru bijuterii precum cel purtat de Olanda, campioana Europei în 1988 sau Germania - campioană mondială în 1990.

Iar la nivel de club, dincolo de clasicul Boca Juniors din era Maradona, amintesc doar de superba colaborare cu Ajax Amsterdam pentru un tribut adus uriașului Bob Marley.  “Three Little Birds” este imnul oficial al lăncierilor. Doar UEFA nu a gustat abordarea și l-a interzis.

Nike Naija, cea mai viralizată colecție de la Nike

Ne întoarcem un pic la Nike, și – deși e tare greu să alegi cel mai reușit echipament– l-am găsit pe cel mai viralizat: Nike Naija – al Nigeriei.

La prima apariție, a fost sold-ut rapid, iar prețul de resell sărise de câteva sute de euro. Între timp, piața s-a mai potolit. Însă americanii și-au continuat epopeea cu episodul „This is Naija: A Nigerian Football story”. Colecția este inspirată din cultura din Nigeria și oferă, pe lângă tricourile de fotbal, și posibilitatea femeilor să își acopere părul, conform tradițiilor religioase din țara cu una dintre cele mai mari populații musulmane din Africa.

La final, revenim în Europa, pentru că trebuie neapărat să menționăm și cel mai stylish echipament sportiv, sigur, în accepția celor pricepuți: tricourile Kappa pentru FC Venezia.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE