Mii de turiști s-ar putea confrunta cu probleme în această vară, după ce easyJet a eliminat aproximativ 1.700 de zboruri din perioada iulie-septembrie.
Cele mai multe dintre zborurile afectate sunt spre sau de pe aeroportul Gatwick din Londra, unde, în ultimele zile, au avut loc o serie de anulări pe termen scurt. Zeci de zboruri către destinații populare precum Barcelona și Malaga au fost scoase duminică.
EasyJet a adăugat că anulările reprezintă mai puțin de 2% din programul său pentru lunile iulie și august.
Compania aeriană a descris decizia ca fiind o "ajustare preventivă" pentru a-și "consolida" programul de vară pe aeroport. Aceasta a negat că ar suferi o repetare a haosului de anul trecut, cauzat de lipsa de personal după pandemia COVID-19, potrivit Euronews Travel.
EasyJet a declarat că întreaga industrie "se confruntă cu provocări în această vară". Războiul din Ucraina a provocat aglomerarea spațiului aerian în Europa, iar grevele de control al traficului aerian se adaugă la această problemă.
Ce pot face pasagerii în cazul în care zborul lor este anulat?
Conform normelor europene, pasagerii easyJet ale căror zboruri sunt anulate au dreptul de a călători în ziua inițială de plecare. Acest lucru include o nouă rezervare la un alt transportator care are locuri disponibile, pe cheltuiala companiei aeriene.
Dacă sunteți anunțat cu mai puțin de o săptămână înainte de plecare, trebuie să vi se facă o nouă rezervare pe un zbor care pleacă cu cel mult o oră înainte de ora inițială și ajunge la mai puțin de două ore după sosirea inițială.
În cazul anulărilor cu una până la două săptămâni înainte, zborul alternativ nu poate decola cu mai mult de o oră înainte de ora inițială de plecare și nu poate ajunge la mai puțin de patru ore după aterizarea programată.
În cazul în care zborul dumneavoastră este anulat cu mai puțin de două săptămâni înainte, ați putea avea dreptul la o compensație de 250 de euro de persoană pentru zboruri mai scurte sau egale cu 1 500 km sau 400 de euro pentru zboruri între 1 500 și 3 500 km.
EasyJet susține că 95% dintre pasagerii afectați de anulări au fost deja reprogramați pentru un zbor alternativ.
De ce ar putea fi această vară o provocare pentru companiile aeriene?
Săptămâna trecută, organizația europeană de control al traficului aerian Eurocontrol a avertizat că această vară va fi probabil "dificilă" pentru industria aviatică.
Aceasta se așteaptă la o medie de 33 000 de zboruri pe zi pe continent în următoarele opt săptămâni, numărul acestora crescând la 34 000 în zilele de vineri - una dintre cele mai populare zile de zbor. Dar războiul din Ucraina face ca spațiul aerian deasupra Europei să devină restricționat și există îngrijorări că cerul nostru ar putea deveni supraîncărcat.
Grevele și întreruperile imprevizibile cauzate de fenomenele meteorologice s-au adăugat, de asemenea, la provocări. Aceasta înseamnă că pasagerii s-ar putea confrunta cu o nouă vară de întârzieri, perturbări și anulări.