Mașinile Waymo, fără șofer, sunt pregătite pentru a fi lansate pe străzi. Compania testează călătoriile pe autostradă, folosindu-și angajații pe post de pasageri și se așteaptă ca, în scurt timp, să poată beneficia de asta nu doar angajații, ci și alți oameni.
Waymo a anunțat că vehiculele sale complet autonome, fără șofer, vor începe să abordeze și vitezele mai mari, adică să meargă și pe autostrăzi, cu pasageri la bord. Mai întâi vor face teste pe autostrăzile din Phoenix.
Mașinile Waymo, fără șofer, aproape gata de lansare și pe autostrăzi
În mod normal, mașinile cu conducere autonomă nu au voie să meargă, de obicei, pe autostrăzi, din cauze ce țin de siguranță, având în vedere vitezele mari, astfel că preferă să utilizeze drumurile unde viteza este mai redusă. Numai că acest aspect este considerat un dezavantaj, mai ales de către clienții serviciilor de "robotaxi", care se plâng că o asemenea călătorie poate dura mai mult.
Compania americană a precizat că mașinile sale vor aborda călătoriile pe autostradă "cu un anumit grad de încetinire", dar nu în ceea ce privește viteza vehiculului, ci "în ceea ce privește pasagerii pe care îi acceptă", conform The Verge.
După teste, compania va începe prin a oferi curse fără șofer doar angajaților și prietenilor acestora. Ulterior, pasagerii plătitori, care folosesc aplicația de transport cu mașina Waymo One, vor putea călători și ei pe autostrăzi.
Cei mai mulți producători de automobile permit clienților să folosească doar sisteme avansate de asistență a conducerii, dar parțial autonome, cu caracteristici precum controlul adaptiv al vitezei de croazieră și menținerea pe centrul benzii, pe unele autostrăzi speciale, cu acces limitat.
Astfel, deși unii critici au spus că evitarea autostrăzilor este o dovadă că vehiculele autonome nu sunt pregătite pentru realitățile din trafic, există exemple de firme de transport care folosesc camioane autonome. Acestea au fost utilizate, în mare măsură, pe autostrăzi, în testele făcute, cu toate că existau și așa-zișii "șoferi de siguranță", adică oameni care stăteau pe scaunul din față. Și Waymo a creat camioane de transport autonome, pe care le-a testat pe autostrăzile din Texas, însă compania este concentrată mai mult pe mașinile obișnuite.
Waymo spune că, pe măsură ce crește numărul de teste pe autostrăzi, va colecta date și feedback de la angajații săi care folosesc aceste vehicule ca pasageri. Compania dorește, inițial, să poată oferi rute mai rapide, adică aceste rute să poată folosi și autostrăzile, dar mai întâi pentru clienții care doresc să ajungă la aeroporturile din Phoenix. De precizat că aceste călătorii spre aeroport rămân principala sursă de bani pentru serviciile de transport auto, indiferent de tipul lor.
Compania americană Waymo, cunoscută anterior drept Google Self-Drive Car Project, este deținută de Alphabet.