Îți recomandăm să încerci și aplicația Euronews România!

Taxiul fără șofer devine realitate în California. Companiile care oferă servicii de transport cu mașini autonome

Industria mașinilor fără șofer ar putea lua amploare ca urmare a deciziei adoptate de autoritățile din statul american California. Compania Waymo, deținută de Alphabet, și Cruise, aflată în portofoliul General Motors, au fost autorizate să poată oferi servicii de transport persoane în San Francisco, oraș care ar putea deveni un centru al vehiculelor autonome, relatează agenția Reuters.

Comisia pentru Utilități Publice din California a luat o decizie în favoarea companiilor Waymo și Cruise, spre nemulțumirea unor localnici și a unor agenții municipale. Autoritățile au audiat timp de peste șase ore atât cetățeni și grupului de lobby care fie au susținut, fie s-au opus autorizării serviciului plătit de transport cu vehicule autonome.

Numeroși cetățeni și instituții, precum departamentele de poliție și de pompieri, s-au opus extinderii serviciului de robotaxi plătit, de teamă că vehiculele autonome ar putea încălca regulile de circulație. Chiar dacă nu au nicio autoritate de reglementare, agențiile guvernamentale au exercitat presiuni pentru o reglementare mai strictă a acestor vehicule experimentale.

În favoarea autorizării acestui tip de transport au fost fanii tehnologiei și localnicii din San Francisco ce consideră că vehiculele autonome sunt mai sigure decât cele conduse de oameni.

Astfel, companiile Waymo și Cruise pot oferi servicii de transport în San Francisco, la orice oră, și că vor să folosească un număr cât mai mare vehicule. Deja, acestea dispun de o flotă de peste 500 de robotaxiuri.

Cruise și Waymo au efectuat curse experimentale, într-un număr limitat, la anumite ore și zone ale orașului San Francisco.

Măsura reprezintă un progres în vederea reglementării mașinilor autonome pentru serviciile de transport.

Aprobarea "marchează cu adevărat început al operațiunilor noastre comerciale în San Francisco", a declarat Tekedra Mawakana, unul dintre directorii executivi ai Waymo.

Aceasta plasează "Cruise în poziția de a concura cu ridehail-urile tradiționale și de a contesta situația actuală a transportului nesigur și inaccesibil", a declarat Prashanthi Raman, vicepreședintele Cruise pentru afaceri guvernamentale globale.

Ce reguli vor trebuie să respecte robotaxiurile în San Francisco

San Francisco este considerat un centru simbolic al tehnologiei, precum unul dintre cele mai mari laboratoare de testare pentru mașinile experimentale. Companiile au precizat că testarea în condiții reale în medii urbane aglomerate este esențială pentru perfecționarea tehnologiei.

Mașinile autonome Waymo se vor putea deplasa cu o viteză de până la 65 de mile pe oră (104 km/h), inclusiv în condiții de vreme nefavorabilă, în vreme ce vehiculele din flota Cruise vor circula cu cel mult 35 de mile pe oră (56 km/h) și vor putea efectua curse atunci când vremea nu o permite, a anunțat joi comisia de acordare a autorizațiilor.

Reprezentanții companiilor ce au solicitat autorizațiile au precizat că vehiculele lor sunt mai sigure decât șoferii care pot fi distrași și încă nu au provocat accidente prin care să pună în pericol viața oamenilor.

Cruise și Waymo vor deveni acum concurenți direcți ai companiilor locale Uber și Lyft, în ceea ce privește oferirea de curse comandate prin aplicațiile de ride-sharing.

ARTICOLE DIN ACEEAȘI CATEGORIE